Aftonbladet paralympisk mediapartner

Svenska Handikappidrottsförbundet och Aftonbladet tecknar ett treårigt samarbetsavtal. Därmed stöttar Aftonbladet paralympisk idrott genom konceptet "Lag Paralympics", vilket ger svenska elitidrottare ännu bättre möjligheter att satsa mot Paralympics i Beijing 2008. - Det är väldigt roligt att det är just Aftonbladet som går in som mediapartner inte minst med tanke på sin stora erfarenhet av idrottssamarbete. Som en av grundarna till Stora Sportpriset känns det mycket bra att de nu tar klivet vidare och stöttar oss i än större utsträckning, säger SHIF:s generalsekreterare Stig Carlsson. - Vi har tidigare år stöttat handikappidrotten med annonsering i olika handikappmagasin men genom detta samarbete tar vi en tydligare roll. Satsningen med Lag Paralympics är mycket seriös och professionell och därför har vi valt att stödja detta projekt som en del av vår totala sponsring , säger Peter Nelander, sponsringsansvarig på Aftonbladet. Följande företag står nu bakom "Lag Paralympics" - Aftonbladet, Ericsson, Folksam, JYSK Nordic, Scandic samt Svensk Adressändring. Svenska Handikappidrottsförbundet (SHIF) är ett av 68 Specialidrottsförbund (SF) inom Riksidrottsförbundet (RF) och administrerar idrott för personer med rörelsehinder, synskador och utvecklingsstörning inom 17 idrotter. Vi har ca 37 000 medlemmar organiserade i ca 470 föreningar. SHIF innehar även rollen som Sveriges Paralympiska Kommitté med ansvar för den paralympiska idrotten, som även inkluderar idrott organiserad inom ett antal andra SF. Notering: Paralympics är handikappidrottens motsvarighet till Olympiska Spelen. För ytterligare information kontakta: Stig Carlsson, generalsekreterare SHIF 070-745 3698, stig.carlsson@shif.rf.se Helene Stjernlöf, informationschef SHIF 070-246 0737, helene.stjernlof@shif.rf.se Svenska Handikappidrottsförbundet Idrottens Hus, Fiskartorpsvägen 15 A, 114 73 Stockholm www.handikappidrott.se