Handikappidrotten och JKL i fortsatt samarbete

Svenska Handikappidrottsförbundet och Sveriges Paralympiska Kommitté (SHIF/SPK) förlänger samarbetet med JKL ytterligare ett år kring Lag Paralympics.

Avtalet mellan JKL och Lag Paralympics gäller för 2010.

– Vi är mycket nöjda och glada att JKL Group väljer att fortsätta sitt samarbete med oss. Deras kompetens är ovärderlig i vår fortsatta utveckling, säger Stig Carlsson generalsekreterare SHIF/SPK.

– Lag Paralympics visar på viljans kraft vilket de senaste årens framgångar visat. JKL är gärna med som sponsor för att stimulera olika former för att hitta nya talanger under 2010, säger Anders Lindberg VD JKL Group.

Svenska Handikappidrottsförbundet och Sveriges Paralympiska Kommitté (SHIF/SPK) är ett av 70 Specialidrottsförbund (SF) inom Riksidrottsförbundet (RF) och administrerar idrott för personer med rörelsehinder, synskador och utvecklingsstörning inom 18 idrotter. Vi har ca 37 000 medlemmar organiserade i ca 480 föreningar. SHIF innehar även rollen som Sveriges Paralympiska Kommitté med ansvar för den paralympiska idrotten, som även inkluderar idrott organiserad inom ett antal andra SF.

Notering: Paralympics är handikappidrottens motsvarighet till Olympiska Spelen.

För ytterligare information kontakta:
Stig Carlsson, generalsekreterare SHIF
070-745 3698, stig.carlsson@shif.rf.se