Större publik för Kim Källström Trophy tack vare ny teknik

I år avgörs Kim Källström Trophy för tredje året i rad, som en del av det gigantiska fotbollseventet Gothia Cup i Göteborg. I år kommer en större publik få möjlighet att följa turneringen, tack vare ett samarbete med Förenings TV.

Genom Förenings TV kan man följa matcherna i Kim Källström Trophy genom Facebook och Internet. Information om hur man ansluter till Förenings TV finns här: www.handikappidrott.se

-Jag ser fram emot årets turnering och det känns extra roligt att jag kan följa matcherna från Moskva genom samarbetet med Förenings TV, säger Kim Källström

Kim Källström Trophy är ett samarbete mellan Gothia Cup, Special Olympics Europe/Eurasia, Special Olympics Sweden och den svenska landslagsspelaren Kim Källström, och handlar om fotboll för ungdomar med utvecklingsstörning.

2013 kommer 26 lag från 12 nationer att delta. Spelprogrammet ser ut så här:

Divisionering – måndag 15 juli.
Gruppspel – tisdag 16 till och med onsdag den 17 juli. Placeringsmatcher & Finaler – torsdag 18 juli.

Finalerna kommer att spelas på Heden; divisionering och gruppspel på Kviberg.

• breddidrott
  • gothia cup