Bra säsongsstart för Parken Zoo

Parken Zoo har inlett säsongen bra. Besökssiffrorna visar en ökning på 10 procent mot både budget och mot förra året. All-inclusive-pris, nya dinosaurieuställningen, nya ökenhuset och starkt artistprogram har del av succén. Nu hoppas man på fortsatta starka veckor där besökare redan till helgen kan njuta av både Carola och Måns Zelmerlöw inkluderat i inträdespriset.

”Sommarsäsongen har börjat bra”, säger Lennart Sundén tf. vd Parken Zoo. ”Vi ligger på en ökning på 10 procent jämfört mot både budget och motsvarande period i fjol. Vi är mycket nöjda för det men också för att vårt nya all-inclusive-pris mottagits så bra”.

All-inclusive-pris – blev succé

Sedan midsommar införde Parken Zoo ett nytt prissättningssystem s.k all-inclusive-pris där allt ingår i inträdespriset. Ett enhetspris som innebär att både entré, artister, fria åk i nöjesparken, fler dagsprogram och guidade turer bland djuren, samt besök i nya ökenhuset och populära dinosaurieutställningen ingår.

”Många barnfamiljer har tidigare blivit irriterade på att ta upp plånboken flera gånger vid sitt besök. Enhetspris har varit ett återkommande önskemål i våra gästundersökningar, något vi tog fasta på i år. Det har verkligen mottagits positivt”, fortsätter Lennart Sundén.

De närmaste veckorna de viktigaste

”Det är nu, de närmaste 5-6 veckorna som är de allra viktigaste. Vi hoppas självklart att fler väljer oss som lekande och lärande dagsutflykt där man kommer nära djuren på riktigt. Ja och självklart också att vädergudarna är med oss, då väder påverkar hela vår bransch oerhört”, avslutar Lennart Sundén.

Artistkavalkad till helgen med Carola och Måns (ingår i entrépriset)

– kom i tid uppmanar Parken Zoo

Till helgen har Parken Zoo ett späckat artistprogram där artistframträdande ingår i entrépriset. På fredag kommer Carola, som tidigare satt besöksrekord på Parken Zoo med över 20 000 besökare förra gången. Nu med sin turné Det Bästa av Mig.

”Det kommer att bli en magisk kväll”, säger Camilla Delac, marknadschef Parken Zoo. ”Carola är en fantastisk scenartist och så håller vi kvällsöppet både i djurpark och nöjesparken”.

På söndag intar Eurovisionsvinnaren Måns Zelmerlöw Parken Zoo med sin bejublade The Heroes Tour. En turné dedikerad alla vardagshjältar. Något som redan utmynnat i stort intresse.

”Trycket inför både fredag och söndag är enormt. Vi har aldrig haft så många telefonsamtal. Vi rekommenderar alla att komma i tid båda två dagarna. Konserten på fredag startar 20.30 och på söndag 16.00”, avslutar Camilla Delac.

För fler pressbilder på artister samt djurparken och dess nyheter klicka på länken här nedan: Fritt för press att använda ange Foto: Parken Zoo

För intervjuer och mer information om besökssiffror kontakta:

Lennart Sundén, tf VD/Djurparkschef Parken Zoo, 070 – 204 27 27, lennart.sunden@parkenzoo.se

För övriga intervjuer och frågor gällande Parken Zoo kontakta:

Camilla Delac, marknadschef Parken Zoo Eskilstuna, 016 100 108,camilla.delac@parkenzoo.se

Mer information om Carola och hennes konsert kontakta:

Patrik Kolar, konsertarrangör, 0707-400 40 69, patrikkolar@hotmail.com

Mer information om Måns Zelmerlöw och hans turnéplan hittar du på livenation.se

• bra start för parken zoo
  • leka och lär parken zoo
  • dinosaurier parken zoo
  • dinosaurier