Kusligt härlig halloween på Parken Zoo

Under höstlovsveckan får Parken Zoo besök av spöken och andra kusliga karaktärer. Mellan den 24 oktober och 1 november är djurparken halloween-öppen och det utlovas en härlig stämning med många spännande och roliga aktiviteter. Dessutom får alla barn som kommer utklädda en liten present.

För andra året i rad får Parken Zoo kusligt härligt besök på halloween. Under höstlovsveckan flyttar både spöken och häxor in och tar över djurparken.

- Det känns otroligt roligt att för andra året i rad få hälsa alla familjer välkomna till en fullmatad halloween-vecka i djurparken. I en betydligt kusligare skrud än vanligt kommer spänningen vara på topp. Vi hoppas också på att få se många småspöken och andra kusliga besökare under veckan, säger Camilla Delac, marknadschef Parken Zoo.

Där dinosaurierna tidigare bodde kommer det att finnas en spännande spökstig med bland annat tipspromenad. Här stöter man på både häxor, spöken och andra kusliga filurer. Och är man danssugen så tar man vägarna förbi Parkenhäxan och dansar med alla spöken. Hon bor längs spökstigen. Om inte dansen lockar så läser Parkenhäxan gärna sagor för alla barn.

- Parken Zoo är otroligt vackert så här på hösten med naturens vackra färger. Vi hoppas på en vecka med sol och härlig höstkyla, då visar djurparken upp sig från en av sina bästa sidor, fortsätter Camilla Delac.

Parken Zoos djurpark har öppet varje dag kl.10-15 mellan den 24 oktober och 1 november. I år kan besökare köpa Spökpasset, 100 kr för barn och 150 kr för vuxna där entré till djurparken, fria åk med Spöktåget, spökstigen, Parkenhäxan och tipspromenad med chans att vinna årskort ingår. Även Årskortet gäller. Alla barn som kommer utklädda får också en liten present.

Förutom fullt av spökligheter händer följande under halloween-veckan i Parken Zoo:

• Träffpunkter i djurparken
    Tre gånger per dag arrangeras träffpunkter i parken. Här kan du lära dig extra mycket om djuren och ställa frågor till Parken Zoos djurvårdare.
  • Hälsa på Parken Zoos senaste nykomling Hugo

I augusti föddes Parken Zoos lilla tamanduaunge Hugo. Välkommen att hälsa på honom under halloween och se hur mycket han vuxit.

• Fynda på LeksaksloppanLördagen den 24 oktober bjuder Parken Zoo in till en stor leksaksloppis i Pingvinen. Fynda bland leksaker och barnkläder mellan kl.9-14.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Camilla Delac marknadschef 0705-92 75 60