Pressinbjudan: Parken Zoo och Volvo CE i spännande samarbete

Tisdag den 17 juni kl. 10.15 anordnar Parken Zoo i samarbete med Volvo CE en presskonferens för att presentera ett nytt och annorlunda samarbete.

Plats: Parken Zoo i Eskilstuna - gepardhägnet

Två starka varumärken i Eskilstuna visar upp sig på ett annorlunda sätt. Volvo CE är en av Eskilstunas största privata arbetsgivare och Parken Zoo är ett av Sveriges mest besökta turistmål för barnfamiljer - tillsammans gör vi ett annorlunda inslag inne i djurparken.

Omsorg om miljön är tillsammans med kvalitet och säkerhet ett av Volvos kärnvärden. Volvo Construction Equipment (Volvo CE) är den senaste medlemmen i Volvokoncernen att inleda ett samarbete med Världsnaturfonden (WWF) och dess program Climate Savers, ett initiativ som kräver att deltagande företag åtar sig att skära ned på koldioxidutsläppen i sin verksamhet.

Program:

10.15 samling vid Gepardhägnet
- Volvo presenterar en ny familjemedlem till djurparken
- Jörgen Svenningsson, Volvo Construction Equipment, platschef
- Irja Bäckström, Parken Zoo, vd
- Matning av geparderna

Pressrepresentanter välkomnas. Ackreditering sker till Camilla Delac, camilla.delac@parkenzoo.se, tel 016-100 100. Plats för ackreditering är stora entrén Parken Zoo Eskilstuna.

• geopard
  • volvo ce
  • volvoce
  • volvo