Parker lanserar ström-, spänning- och frekvensomriktare för säker kontroll och mätning med hög noggrannhet med det bärbara mätinstrumentet SensoControl

Parker Hannifin, global ledare inom rörelsekontroll, har lanserat ström-, spänning- och frekvensomriktaren SCMA-VADC-710. Denna hanterbara enhet kopplas in mellan mätinstrumenten SensoControl, t exParker Service Master Plus eller Serviceman Plus och hydraulanläggningen eller motorer och pumpar, för att korrekt läsa av driftstatus hos dessa komponenter.

Dessutom kan sensorer från tredje part, t ex för mätning av moment, kraft och slaglängd anslutas till SensoControl-mätinstrumenten via omriktaren. Enheten är galvaniskt isolerad, vilket innebär att flera omriktare kan anslutas till det bärbara mätinstrumentet. Kortslutning kan inte uppstå. Omriktaren bearbetar också CAN-utgångar och analoga utgångar och är därför kompatibel med den senaste modellen av det bärbara mätinstrumentet SensoControl.

• hydraulik

Parker Hannifin är en global Fortune 250-ledare inom rörelse- och styrteknik. Under 100 år har företaget hjälpt sina kunder till framgång inom många olika mobila och industriella användningsområden. Mer information finns på www.parker.com eller @parkerhannifin.

Thomas Karlsson

Presskontakt Group sales leader, Fluid connectors Nordic countries +46 (0)709 - 77 57 70