Ystadföretaget ParkOnOff investerar miljoner i säkra mobilbetalningar

Ystadföretaget ParkOnOff Holding fortsätter sin utveckling och sätter tydliga avtryck på marknaden för mobilbetalningar. I nära samarbete med Nordea har man  nu, som första företag i branschen, låtit ett utomstående certifieringsföretag verifiera sitt parkeringssystem, allt för att garantera användarna säkra och trygga finansiella transaktioner i systemet.

- Vi har totalt investerat mellan två och tre miljoner i uppbyggnaden av ParkOnOff-systemet, säger Emil Rafstedt, den av delägarna som är tekniskt ansvarig för systemet.
- Vi har tidigare fått fina lovord för systemets pedagogiska uppbyggnad, för enkelheten och funktionaliteten. Därför är det helt i linje med våra planer att vi nu även får svart på vitt att vi har en av branschens säkraste betallösning, fortsätter han.

ParkOnOff är ett parkeringssystem där man, i stället för att stoppa pengar i en automat, betalar sin parkering med hjälp av sin mobiltelefon. Enkelheten kännetecknas av att man trycker ON för att starta sin parkering och OFF för att avsluta. Till skillnad från konkurrerande system på marknaden så behöver man med ParkOnOff inte skicka något SMS eller leta efter koder och instruktioner på P-automaten. Istället får man all information man behöver på skärmen när man loggar in via telefonen. Systemet används idag i flera svenska kommuner, men även utlandet har visat stort intresse för det smarta betalsystemet.

• ystad parkonoff
  • landskrona