Pressmeddelande -

Parochallen i Hällekis är nu invigd – en av Sveriges energisnålaste idrottshallar

Det var med pompa och ståt som Parochallen i Hällekis invigdes i tisdags. I slutet av 2012 togs första spadtaget och nu är Hällekis egen idrottshall klar. Paroc, som är den ledande tillverkaren av isoleringslösningar i Östersjöområdet, har från planeringsstadiet varit med som sponsor, både med kunskap och material. Tack vare Parocs engagemang står nu en av Sveriges energisnålaste idrottshallar på plats.

Götene kommun har under många år lagt stort fokus på energifrågor. När en ny idrottshall skulle planeras var det naturligt att ställa hårda krav vad gäller energianvändning. Paroc har en av sina stora produktionsanläggningar i Hällekis och ville därför hjälpa till med både kunskap och material.

– Det har varit ett väldigt inspirerande och roligt uppdrag att se till att Götene kommun och Hällekis får en riktigt bra idrottshall. Viktigast har varit komforten i hallen och att energianvändningen skulle bli så låg som möjligt och det tycker jag att vi lyckats med, till och med bättre än vi tänkte oss. Bland annat är akustiken i idrottshallen riktigt bra och utvändigt blev byggnaden snygg, tycker jag. Vi har dessutom fått chansen att testa nya produkter under byggnationen och det är extra roligt att idag se resultatet och konstatera att Parochallen är en idrottshall för framtiden, säger Anders Olsson, projektledare på Paroc Byggisolering.

• hällekis
  • paroc
  • idrottshall
  • energisnål
  • byggisolering
  • energibesparingar
  • energiförbrukningen
  • energiklok
  • isolering
  • mineralullsisolering

Paroc Group är en av de ledande tillverkarna av mineralullsisolering och lösningar i Europa. PAROC® produkterna omfattar byggisolering, teknisk isolering, fartygsisolering, sandwichelement och akustikprodukter. Vi har verksamhet i 13 europeiska länder och tillverkning i Finland, Sverige, Litauen och Polen. Paroc Group ägs av ett antal institutionella investerare med Paroc-anställda som minoritetsägare. Vår omsättning år 2012 var EUR 430 miljoner och antalet anställda 2 020.

Maria Mehner

Presskontakt Marketing Manager Byggisolering 0500-46 91 78