Opel blir ny Officiell bilpartner till Partille Cup

Opel blir Official Car Partner till Partille Cup 2016 som går av stapeln den 4-9 juli. Holmgrens bil i Göteborg kommer att tillhandahålla ett 30-tal Opel-bilar som täcker turneringens behov av transport och logistik.

– Vi är mycket glada och stolta över att kunna presentera Opel som ny Official Car Partner säger Fredrik Andersson, Generalsekreterare Partille Cup. – Samma starka känsla och passion som Opel förmedlar genom sina bilar känner vi för vårt evenemang. Därför är jag övertygad om att våra varumärken matchar varandra väldigt bra.

Holmgrens Bil som är en av Sveriges största privata bilhandlare kommer att leverera samtliga bilar till eventet. Holmgrens finns på många orter i landet och är återförsäljare av flera stora bilmärken idag. Holmgrens vill bli den ledande bilkoncernen i Sverige genom nytänkande lösningar, som gör bilägandet enklare och tryggare för deras kunder. Genom att alltid ha kunden i fokus bygger Holmgrens långsiktiga affärsrelationer.

-Vi känner oss oerhört hedrade över att få vara en del av Partille Cup. Det är en ära att få stötta både idrott och möten mellan unga människor från världens alla hörn säger Johan Hoffstedt, divisionschef Holmgrens Bil i Göteborg.

– Vårt samarbete med Partille Cup är en viktig del i vårt arbete att stärka varumärket i Sverige men framförallt Opels position i Göteborg. Kopplingen till idrott är något Opel arbetar med i flera länder i Europa. Både på elitnivå, där vi bl.a. sponsrar både Liverpool och Borussia Dortmund, men även i ungdomssammanhang. Vi tycker att alla ska kunna få tillgång till roliga upplevelser och bra kvalitet utan att behöva betala för mycket. Därför passar Partille Cup, som är världens största ungdomsturnering i handboll, oss väldigt bra kommenterar Erik Fröström, Regionchef Opel Sverige

Opel är en av Europas största biltillverkare och grundades 1862. Företaget säljer mer än en miljon fordon per år, vilket gör det till GM: s näst största personbilsmärke och det fjärde största i Europa. Opel i Sverige marknadsför Opels person- och lätta transportbilar. Företaget har ca 40 anställda och kontoret ligger i Marievik i Liljeholmen i Stockholm. I Sverige har Opel drygt 70 försäljningsställen och ca 110 verkstäder spridda över landet. Opel har idag en marknadsandel på drygt 2,0 % i Sverige.

www.opel.se

Holmgrens Bil är en av Sveriges största privata bilhandlare. Holmgrens finns på många orter i landet och är återförsäljare av flera stora bilmärken idag. Holmgrens vill bli den ledande bilkoncernen i Sverige genom nytänkande lösningar, som gör bilägandet enklare och tryggare för deras kunder. Genom att alltid ha kunden i fokus bygger Holmgrens långsiktiga affärsrelationer.

www.holmgrensbil.se

Partille Cup är världens största och mest internationella handbollsturnering för barn och ungdomar och spelas varje år i Göteborg. Turneringen arrangerades första gången 1970 och anses vara föregångaren till alla liknande turneringar i världen. Årligen deltar över 20 000 spelare i över 1 000 lag från 50 olika nationer från hela världen. Sedan starten har närmare en halv miljon spelare deltagit och varje år föds inte bara nya stjärnor utan också många gränsöverskridande och livslånga vänskapsrelationer mellan såväl vuxna som barn.

www.partillecup.com

• Bollsporter

• ungdomar
  • göteborg
  • partille cup
  • handboll
  • evenemang

Partille Cup är världens största och mest internationella yhandbollsturnerning för ungdomar och en av Sveriges största årligen återkommande evenemang. Turnerningen spelas varje sommar i Göteborg och över 1000 lag från 50 nationer deltar. Arrangemanget slutar aldrig utvecklas och är så mycket mer än handboll. Tack vare våra sociala projekt lever Partille Cup året om och bidrar till att sprida handbollen internationellt.

Tore Lund

Presskontakt Presschef +46 708 795417