En god jul för alla

En god jul för alla

Nu kan du göra gott för utsatta barnfamiljer och fattiga äldre i Partille och Göteborg. I samarbete med Stadsmissionen arrangerar Partille arena en julklappsinsamling som pågår fram till den 15 december. En liten insats som gör stor skillnad!

Granen är tänd, foajén har julpyntats och de första givmilda besökarna har redan lämnat julklappar till bättre behövande. Kristina Svensson, förvaltningschef vid kultur- och fritidsförvaltningen i Partille kommun var en av dem som lämnade en klapp under granen och ser gott på samarbetet med Stadsmissionen.

– Det är härligt att veta att vi hjälper både barn och äldre att få en fin jul, men det känns också väldigt bra att ge människor en möjlighet att hjälpa andra. Det är redan fullt med klappar under granen och det visar verkligen på att det finns mycket medmänsklighet, givmildhet och vilja att göra gott. Medarbetare från alla verksamheter i Partille arena var på plats med klappar och även politiker och medarbetare från andra förvaltningar i kommunen tittade förbi. Nu ska det bli spännande att se hur givmilda Partille arenas besökare är de kommande veckorna, säger Kristina Svensson.

Gör gott för utsatta

Partille arena vill tillsammans med Stadsmissionen göra en insats för att skapa värme, gemenskap och en god jul för alla. Det betyder oändligt mycket för familjer och andra som lever i social- och ekonomisk utsatthet att få möjlighet att uppleva en högtid med god mat, klappar och roliga upplevelser. Stadsmissionen upplever att fattigdomen och därmed behoven av hjälp ökar och vill kunna göra skillnad för så många som möjligt.

Lämna din julklapp

Nu kan du lämna en julklapp under granen och göra gott för utsatta barnfamiljer och fattiga äldre i Partille och Göteborg. Det ger oss alla en chans att visa att vi bryr oss om varandra och att ingen ska lämnas utanför.

Fram till den 15 december kan du lägga din klapp under granen i Partille arena. De människor Stadsmissionen hjälper får sällan möjlighet att äga något nytt och därför är det viktigt att det de får i julklappsinsamlingen inte är använt. Begagnade saker får du gärna skänka till Östhjälpen eller någon av Stadsmissionens second hand-butiker.

Tack för din gåva! Vi önskar er en god jul och ett gott nytt år.