Du ser Miss Li i Partille arena 21 januari 2017. Foto: Sony Boy Gustafsson.

Första artisterna till P3 Guld klara

Miss Li, Erik Lundin och Rein. De första namnen till P3 Guld-galan har nu offentliggjorts och det är ett musikaliskt smörgåsbord i form av stämningsfull pianopop signerat Miss Li och nydanande hiphop med Erik Lundin. Vi får även se det nya stjärnskottet Rein som stått för årets kanske mest pulserande elektropunk.

Pop, hiphop och elektronisk punk

När P3 Guld intar Partille arena 21 januari gör man det med en salig blandning av Sveriges musikelit. Miss Li, som efter ett par år av tystnad återvänder med nytt spännande material kommer framföra en helt ny låt på arenans scen. Hennes senaste släppta låt Bon fire har under hösten gått varm i radio. Den oinvigde kommer även få stifta bekantskap med Erik Lundin, rapparen från västerort som slog igenom med sommarens populära låt Annie Lööf, och som dessutom vann årets P3 Guldpris i kategorin hiphop/soul. Vi kommer även få stifta bekantskap med det nya stjärnskottet Rein som flitigt har spelats på P3 under hösten.En sak är säker: med sin drivande och kompromisslösa elektroniska punk kommer Rein pulvrisera Partille arenas tunga betongfundament.

Ny spelplats, nytt festupplägg

Galan som sänds både i radio och tv har tidigare haft en publik efterfest. Men i samband med P3 guld intar Partille arena har man från Sveriges Radios håll valt att ta ett nytt grepp kring festligheterna. Närmare bestämt att vända på upplägget och göra en publik förfest för alla som ska gå på galan. Även P3 guldförfesten kommer sändas i radio.
– Arenans stora foajé kommer förvandlas till Sveriges kanske största förfest! Och om du åker från Göteborg kommer du kunna åka med festfixade gratisbussar som tar dig hela vägen till arenans entré. Väl på plats kommer du mötas av musik, mat och livesänd underhållning, förklarar evenemangschef Daniel Claeson.

Fixa dina plåtar!

Biljetterna är ute nu.Klicka här för att gå till evenemanget på partillearena.se.

Läs mer om P3 guld på Sveriges Radios webbplats, klicka här för att gå vidare.