Möt din jobbskugga!

Möt din jobbskugga!

Glänta på dörren till din verksamhet

Vecka 19, den 8 till 12 maj, har Svenska föreningen för Supported Employment utlyst till nationell jobbskuggningsvecka. Partille kommun stödjer initiativet och kommer att delta. Vi söker efter fler arbetsgivare i Partille och i Göteborgsregionen som kan tänka sig att glänta på dörren till sin verksamhet för jobbskuggare.

Jobbskuggningen går ut på att ge personer som står långt ifrån arbetsmarknaden eller har funktionsnedsättning möjlighet att förutsättningslöst få följa verksamheten på en arbetsplats utifrån egna önskemål. Kommunen hjälper till att matcha ihop jobbskuggare och arbetsgivare.

Öppna för studiebesök på "Tema jobb"

Ett annat sätt som du kan bidra till förutsättningslösa möten på arbetsplatser är genom att öppna din verksamhet för studiebesök – på ”Tema jobb” – under samma vecka. Till exempel för kommunens gymnasieelever eller för andra personer som vi möter i kommunen.

Ett berikande möte väntar

Som medverkande arbetsgivare får du möjlighet till berikande möte och chansen att presentera ditt jobb för helt nya personer och att se din verksamhet med andras ögon en stund. Jobbskuggarveckan kommer även att lyftas fram på kommunens näringslivskväll, på partille.se och i våra andra kanaler när den pågår – förhoppningsvis med en glimt från din arbetsplats under pågående jobbskuggning.

Samverka mellan flera

Partille kommun samverkar med Samordningsförbundet Insjöriket, Företagen Partille och Svenska föreningen för Supported Employment för att nationella jobbskuggarveckan och Tema jobb ska göra goda intryck och lämna positiva avtryck i Partille.

Vill du delta?

Kontakta: