Patriam förvärvar i Nacka Strand

Patriam förvärvar fastigheten Sicklaön 13:136 i Nacka Strand av Carlyle Group och gör därmed sitt första förvärv i Nacka kommun. Detaljplanen har vunnit laga kraft och möjliggör en nyproduktion där samtliga bostäder får en unik vattenkontakt med utsikt över Stockholms hamninlopp och Djurgården.

Fastigheten ligger inom område sju i det nu etablerade bostadsområdet Nacka Strand.

- Med förvärvet fortsätter Patriam att utveckla fastigheter i bra bostadslägen, säger Fredrik Andrén, affärsutvecklingschef på Patriam.

Patriam har under de senaste två åren haft en avvaktande förvärvsstrategi, men ser nu positivt på möjligheterna i bostadsmarknaden.

- Nu ska vi intensifiera arbetet med att förvärva fastigheter med stor utvecklingspotential i attraktiva lägen. Ambitionen är att vi ska växa vidare och ta nya marknadsandelar säger Andreas Holmberg, VD på Patriam.

Rådgivare i transaktionen var Roschier.

Patriams affärsidé är att erbjuda unikt, hållbart och tidlöst boende i Stockholmsregionen.

Patriam är ett bostadsutvecklingsbolag som utvecklar unika och hållbara hem för den moderna och medvetna människan, som väljer sitt boende med omsorg. Vår mångåriga kompetens inom bostadsbyggande och förståelse för människors behov gör att vi kan skapa attraktiva, genomtänkta hem och en trygg affär för våra kunder. Patriam ingår i Ebabkoncernen.