Paulig Optimal - 100% certifierad och 100% god smak

Paulig Professional fortsätter att bredda sin portfölj för caféer, hotell och restauranger, kontor samt butiker, och lanserar nu den nya kaffeserien: Paulig Optimal.

Paulig Optimal består utav 8 produkter anpassade efter olika behov men med samma tanke i bakgrunden: god smak. Hela serien är UTZ-certifierad och består i kärnan av högkvalitativa Arabicabönor från Brasilien och Colombia. Den kommer i tre rostningsgrader; medium, dark och espresso – allt för att du ska kunna erbjuda dina kunder eller medarbetare en god kopp kaffe efter era behov och önskemål.

Paulig Optimal Medium består av 100% Arabicabönor från Colombia och Brasilien. Det har rostningsgrad 3 och är ett nyanserat kaffe med härligt fruktiga nyanser i eftersmaken. Optimal Medium kan köpas som 90g, 300g och 1kg malet kaffe samt 1kg bönförpackning.

Paulig Optimal Dark består även den av 100% Arabicabönor från Colombia och Brasilien, men med en mörkare rostningsgrad på 4. Optimal Dark är smakrikt och har en tydlig eftersmak av mörk choklad. Optimal Dark finns som 90g, 300g och 1 kg malet kaffe.

I Paulig Optimal Espresso har vi adderat 10% Robusta från Asien eftersom det ger Espresson karaktär och god smak. Arabicabönorna kommer ifrån Colombia, Brasilien och Centralamerika. Optimal Espresso har rostningsgrad 4 och är ett starkt och robust kaffe med en härligt nötaktig eftersmak. Espresson finns som 1-kilos bönförpackning.

- Vi arbetar hela tiden med att bredda vår portfölj för att kunna erbjuda goda smaker av hög kvalitet för olika behov. Vi ser positivt på att efterfrågan av certifierat kaffe ökar och är aktiva i vårt miljöarbete för både människa och miljö. Vi är stolta över att Paulig Optimal är UTZ-certifierad, säger Therese Arvidsjö, Channel Marketing Manager, Paulig Professional.

Vill du ha mer information om vårt kaffe eller rent av prova våra nya portionspåsar. Tveka då inte att kontakta våra säljare:http://www.pauligprofessional.com/se/kontakta-oss/horeca-sales/

Ansvar från böna till kopp
Tack vare mer än 135 års erfarenhet vet vi på Paulig att kvalitet endast kommer till genom ansvarsfullt agerande. Som exempel utvecklar och väljer vi produkter där miljöpåverkan beaktas. Våra inköp styrs av gemensamma etiska principer som bland annat berör de mänskliga rättigheterna, arbetslivet och miljön. Vi slösar inte på naturresurser och genom International Coffee Partners driver vi projekt för att förbättra utkomsten och levnadsförhållandena för småbrukare som odlar kaffe. Vårt kafferosteri i Nordsjö i Finland ger inte upphov till något blandavfall och vi arbetar ständigt med att öka spårbarheten på vårt kaffe.I vårt sortiment finns både UTZ-certifierade och ekologiska Fairtradeprodukter och vårt sortiment utvecklas kontinuerligt.

UTZ CERTIFIED är ett globalt certiferingssystem för hållbar utveckling. Den hjälper bönder att lära sig bättre odlingsmetoder,förbättra arbetsvillkor och ta bättre hand om människor och miljö. Med hjälp av bra odlingsmetoder kan bönderna få större skördar med bättre kvalitet. Bättre kvalitet innebär också att bönderna kan ta bättre betalt för sitt kaffe. Alla UTZ-certifierade gårdar inspekteras varje år. UTZ-certifiering garanterar också 100 % spårbarhet för kaffe och en möjlighet att göra virtuella besök på gårdarna via internet.