Øresundsbro Konsortiets väljer PayEx i upphandling av ny betalningspartner för avtalskunders kortbetalning av broavgifter.

PayEx har vunnit Øresundsbro Konsortiets upphandling av ny betalningspartner för avtalskunders kortbetalning av broavgifter.

”Vi är otroligt stolta över att inleda samarbete med ytterligare en av Nordens största och mest transaktionsintensiva företag, säger Nicklas Molin, VP Sales & Marketing på PayEx. Øresundsbron har höga krav både vad gäller tillgänglighet, säkerhet och funktionalitet och vi ser fram emot att bidra med våra erfarenheter.”

Øresundsbron passeras dagligen av 19.000 motorfordon. Förbindelsen består av en bro, en tunnel och ön Peberholm. Företaget ØresundsbroKonsortiethar ca 200 medarbetare som dagligen arbetar för att skapa en säker och effektiv förbindelse mellan Danmark och Sverige över Øresundsbron. Det nya samarbetet innebär att PayEx från och med våren 2016 kommer att hantera betalning mot förregistrerade kort för fordon som åker över Øresundsbron.

”Transportbranschen är ett av PayEx viktigaste kundsegment och att Öresundsbron nu väljer oss som leverantör stärker vår position och möjliggör ytterligare satsningar, säger Nicklas Molin.”

För ytterligare information, kontakta:

Lisa Forsström, tf. VP Sales & Marketing

E-post: lisa.forsstrom@payex.com

Telefon: +46 708 787822

www.payex.se

• Finans

• payex vinner upphandling
  • öresundsbro konsortiet
  • betalningslösningar
  • öresundsbron

PayEx är en privatägd koncern som omfattar ett flertal bolag med cirka 500 medarbetare i fyra länder: Sverige, Norge, Danmark och Finland. PayEx erbjuder betallösningar för internet-, mobil- och fysisk handel samt administrativa tjänster inom fakturering, reskontrahantering och inkasso. PayEx erbjuder även finansiella tjänster som factoring, delbetalning och lån.