PayEx stärker sin portfölj ytterligare

Norska Pos System AS lanserade 2004 sin egenutvecklade betallösning PosPay. PosPay är idag integrerat hos ett 20-tal olika ECR-leverantörer och processar i år närmare 50 miljoner transaktioner åt sina användare genom bl a BBS, EuroConex, Teller och Nordea. Pos System kommer inom kort att lansera PosPay även i Sverige, Danmark och Finland. Lanseringen sker i nära samarbete med PayEx Solutions AS, både operationellt och finansiellt. PayEx går in på ägarsidan i Pos System och kommer att kontrollera majoriteten av aktierna i Pos System. Tillsammans med PayEx kan Pos System erbjuda en unik kombination av betalningslösningar för både fysisk handel samt handel via Internet och mobiltelefon i alla nordiska länder. Samarbetet innebär också att Pos System tillförs fler resurser - PayEx har mer än 100 utvecklingsresurser i Norden och har en rad värdeökande tjänster som kan integreras i PosPay. Pos Systems VD Bernt J. Rosli har valt att frånträda sin tjänst och ersätts av Raymond Klavestad, VD för PayEx Solutions. Övriga ledningsgruppen förblir oförändrad. Erik Langaker övertar styrelseordförandeskapet från Rune Rinnan. För mer information kring Pos System AS och PosPay, besök http://www.pos-system.no För mer information kring PayEx, besök www.payex.se