Seminarium 20 oktober: Går det att ta betalt på nätet?

Wallit bjuder in till ett frukostseminarium om elektroniska betalningar där vi diskuterar dagens e-handel, och vad vi tror om utvecklingen den närmaste framtiden. Vi har tillfrågat våra e-handlarkunder i en stor enkät om konsumenternas köpbeteenden. På seminariet presenterar vi resultatet. • Företaget InProdicon berättar om musikförsäljning på Internet. • Framtiden – om utvecklingen i Norge, ett land som ligger långt före oss vad det gäller konsumenternas e-betalningvilja. Med andra ord blir det inspiration, matnyttiga trender inom e-handeln och gott om chanser att ställa frågor. Tid: 20 oktober 08.00-10.00 Plats: Grev Turegatan 30, Stockholm Program 08:00 Frukosten serveras 08:30 Mikael Hellberg, VD Wallit, inleder och presenterar resultatet av Wallits kundundersökning 08:50 Robert Gustavsson, marknadschef InProdicon, om försäljning av musik på Internet 09:10 Bjørn Ole Ellertsen, vice VD eSolutions Group AS, berättar om trender inom e-betalningar i Norge – och illustrerar med case 09:30 – 10:00 Frågestund Anmäl dig på press@wallit.se För mer information: Mikael Hellberg, VD Wallit: 070-740 78 98 Om Wallit AB Wallit etablerades av huvudägaren Faktab Finans AB år 2000 och affärsidén är att erbjuda företag globala betalningslösningar anpassade för e-handelsmarknaden. Wallit är den bredaste Payment Service Providern på den nordiska marknaden och tillhandahåller en rad olika betallösningar för handlare som vill ta betalt på Internet; exempelvis kortbetalning, direktbetalning, betalsamtal, SMS och E-plånbok.

• Massmedia