Wallit tecknar avtal med SF Anytime om betallösning

SF Anytime är en av de första aktörerna inom Video on Demand i norden. Tjänsten går ut på att användaren väljer, betalar och tittar på filmen via bredband. SF Anytimes krav på enkel och säker betalning samt tidsbesparande ekonomisk redovisning gjorde att valet föll på Wallits betallösning med kortbetalning och Payex-konto; Wallits E-plånbok. - Med Wallits betallösningar blir det både enkelt för oss och våra kunder. Kunden betalar med sitt kort eller sin E-plånbok. Wallits lösning innebär att alla inköp redovisas så att vi får ett ekonomiskt underlag för redovisning mot filmbolagen. Det sparar mycket arbete för oss, säger Anna Aurell, marknadschef på SF Anytime. Avtalet innebär att Wallit tillhandahåller betal- och redovisningslösningar åt SF Anytime i Sverige och Norge, samt Danmark och Finland när tjänsten lanseras där under slutet av året. - Vår styrka är att utveckla och tillhandahålla enkla och användarvänliga betalningslösningar som sänker slutkonsumentens barriär för elektroniska betalningar, vilket leder till ökade affärsmöjligheter för handlarna. SF Anytime ställer höga krav på detta vilket vi glädjande kan uppfylla, säger Mikael Hellberg, VD för Wallit. För mer information: Mikael Hellberg, VD Wallit: 070-740 78 98 Anna Aurell, Marknadschef SF Anytime: 0706-884573 Om Wallit AB Wallit etablerades av Faktab Finans AB år 2000 och affärsidén är att erbjuda företag globala betalningslösningar anpassade för elektronisk och mobil handel. Wallit är den bredaste Payment Service Providern på den nordiska marknaden och tillhandahåller en rad olika betallösningar för handlare som vill ta betalt online; kortbetalning, direktbetalning, Premium Charge SMS, betalsamtal eller E-plånbok (Payex-konto). Om SF Anytime SF Anytime är ett bolag inom Bonnierkoncernen. SF Anytime är en Video on Demand-tjänst där den som har bredband kan hyra långfilmer och TV-program via www.sf-anytime.com Idag erbjuder vi ca 300 filmer och TV-program som tittaren kan beställa och börja titta på precis när som helst. Det krävs ingen väntetid för nedladdning eller anpassning till speciella starttider. Precis som när man ser en vanlig videofilm så har man möjlighet att pausa filmen, spola fram och tillbaka och se den hur många gånger som helst inom en 24 timmars period. Tjänsten utsågs i juni 2003 till Sveriges bästa nöjessajt och Sveriges åttonde bästa sajt alla kategorier i tidningen Internetworlds årliga ranking.