Payson inför dynamisk prismodell för e-handlare med PaysonCheckout 2.0

Tidigare i år lanserade Payson den nya betallösningen PaysonCheckout 2.0, som är framtagen för att göra köpupplevelsen snabbare och ge ökad konvertering. I samband med att allt fler e-handlare väljer att gå över till den nya versionen inför Payson en transparent och skalbar prismodell.

- Vi har en efterfrågan från kunder som vill se en långsiktig lösning från början. Många förknippar Payson med betallösningar för nystartade e-handelsföretag men i verkligheten har vi kunder i alla storlekar. Den nya prismodellen avspeglar på ett bättre sätt hur vårt utbud också passar större e-butiker. Vi öppnar nu upp för att priset blir ännu lägre i takt med att en e-butik växer och omsättningen ökar, säger Per Bodell, Paysons VD.

Förutom lägre avgifter kommer e-handlare som använder PaysonCheckout 2.0 bland annat att få hjälp med marknadsföring och exponering i Paysons kanaler.

- Alla företagskunder hos oss har tillgång till gratis marknadsföring på olika sätt men beroende på vart i e-handelsresan man befinner sig har man naturligtvis olika behov. Payson är med dem hela vägen så att säga, oavsett om kunden har stora betalningsvolymer eller just börjat i liten skala, säger Emma Lindgren, marknadschef på Payson.

Nivåerna i prismodellen beräknas på hur stor omsättning e-butiken har över tolv månader. Payson tar även hänsyn till e-butikers befintliga omsättning så att e-handlare som väljer att gå över till PaysonCheckout 2.0 från en annan leverantör hamnar i rätt priskategori.

- Det ska vara ett enkelt val att bli kund till Payson och vi har med den nya betallösningen en konkurrenskraftig produkt som innehåller betalsätt och mervärden som marknaden efterfrågar. Det kan vara svårt för e-handlare att jämföra lösningar och därför har vi valt att vara helt öppna med vår prismodell, avslutar Per Bodell.

Prismodellen finns att hitta på www.payson.se

Emma Lindgren, Marknadschef Payson, emma.lindgren@payson.se

Per Bodell, VD Payson, 08-470 94 00 per.bodell@payson.se

• Elektroniska affärer, kommunikation

• internethandel

Om PaysonCheckout 2.0:

PaysonCheckout 2.0 är Paysons senaste betallösning som är framtagen för maximerad konvertering. Den nya kassan är integrerad i e-butiken och konsumenter kan smidigt genomföra köp på några få klick. Paysons betallösning har varken startavgift, månadsavgift eller kostnad för inlösenavtal. Den nya prismodellen som lanseras för e-handlare som använder PaysonCheckout 2.0 är skalbar och i takt med att omsättningen ökar blir avgiften automatiskt lägre. Varje nivå innebär även skräddarsydda marknadsföringsmöjligheter. Läs mer om PaysonCheckout 2.0 här.

Payson startades 2004 med syftet att hjälpa företag och privatpersoner att ta betalt och betala på ett enkelt och säkert sätt på nätet. Idag är Payson ett av Sveriges ledande företag i området med fler än 3 miljoner användare och över 10 000 anslutna e-handelsföretag. PaysonCheckout är ett betalsystem som innefattar faktura, bank-, mobil- och kortbetalningar. Payson är ett betalningsinstitut som ägs av Svea Ekonomi.