​”Not All Those Who Wander Are Lost” - JRR Tolkien

”Not All Those Who Wander Are Lost” JRR Tolkien

Dataingenjören Björn Salomonsson är den passionerade vandraren som valde PDSVISION som en del av livets resa. Många mil har det blivit runt om i världen. Senast avverkades Inkaleden från Cusco till Machu Pichu i Peru (ca 12mil), men även El Camino De Santiago (87mil) och El Camino St Francis (55mil) finns på meritlistan.

Hur lyckades vi få dig som kollega?

- Jag jobbade tidigare som mjukvaruingenjör på Emerson i Mölnlycke där jag upptäckte att jag brinner för support och service. När det var dags att vandra vidare hittade jag en lockande tjänst på PDSVISION som jag såg som ett väldigt spännande företag med en enorm utvecklingspotential. Just möjligheten till utveckling både i rollen men också karriärmässigt anser jag vara en viktig parameter.

Nu har du varit här i sju månader, vad är dina reflektioner kring PDSVISION?

- Utöver utvecklingsmöjligheter, intressanta arbetsuppgifter är trivseln väldigt viktig på en arbetsplats. Vi är ett väl sammansvetsat team som fungerar lite som en familj, min chef Lars har en stor del i detta. Jag hyser en väldigt stor respekt för mina kollegor och deras arbete. Utöver en fantastisk kompetensnivå så är de är både vänliga, trevliga och väldigt hjälpsamma! Sånt är guld värt för en nykomling som mig.

Vad skulle du vilja fördjupa dig i mest, just nu?

- Jag är fortfarande i en utbildningsfas på PDSVISION. Än så länge har jag bara skrapat lite på ytan, men känner redan att jag lärt mig väldigt mycket nytt. Jag längtar tills jag kan fördjupa mig än mer i mina arbetsuppgifter, vilket innebär att jag kan ta allt mer komplexa ärenden och ytterligare bidra till framgången för våra kunder.

Något världen bör veta? Övrigt du vill tillägga?

- Privat är jag en ganska enkel och lättsam person som har lätt till skratt och gråt. Vi fiskar (stjärntecknet) är ju känsliga. Haha. Jag har en 10-årig son, Kevin, som är hos mig varannan vecka, och så är jag ju lagledare och sponsor för ett korpenlag i innebandy.

• Datorstödd konstruktion, design

• ar