TS-Fika vid Malmö Universitet

PDSVISION deltog den 18:e September på Malmö Universitets TS-fika. Som ett av de deltagande företagen gjorde PDSVISION också en företagspitch där man under 4 minuter förklarade för cirka 80 studenter och fakultetspersonal vad PDSVISION levererar för affärsnytta, hur det görs samt vilka värderingar som finns inom verksamheten. Denna mottogs på ett mycket bra sätt och PDSVISION har efter detta etablerat flera goda dialoger.

Fakulteten för teknik och samhälle beskriver TS-Fikan som ett möte mellan studenter och arbetsgivare som kan resultera i ett projektarbete som båda har nytta av, ett examensarbete som hjälper till att lösa ett ”problem” hos en organisation eller till och med en lyckad anställning. Bland de företag och organisationer som deltog fanns Atea, Axis, Capgemini, CGI, ICA, Moderna Försäkringar, Sigma, TryggHansa.

I denna laguppställning syntes också PDSVISION och vi tog både plats och utrymme trots att vi idag inte har samma storlek och varumärke som många andra deltagande företag. Vi är självklart intresserade i att arbete med fakulteten kring både projekt och examensarbeten och hoppas givetvis att de också leder till positiva långsiktiga effekter som tex en anställning.

Med anledning av den goda tillväxt vi haft under flera år kopplat till de utmaningar våra kunder står inför kring en digital transformation de närmsta åren så är det av stor vikt för oss att bredda vårt ecosystem och bygga ut vårt nätverk.

• Datorstödd konstruktion, design

• pitch