Skandinaviska Byggelements produktionspersonal gör besök i verkligheten

Bildtext: Personal från fabriken i Katrineholm besöker flerbostadshusbygge
Fr. vä: Mattias Jonsson, Jonas Gerdman, Peter Söderberg, Joacim Andersson Projektledare och Anders Malmberg Arbetschef Tegelstaden

Skandinaviska Byggelement bygger just nu ett flerbostadshus i centrala Katrineholm, projektet Kvarteret Hjorten åt Tegelstaden. Vi tillverkar och levererar skalväggar och plattbärlag till detta projekt i vår fabrik i Katrineholm.

Det var en solig och kall dag när produktionspersonal från fabriken i Katrineholm besökte byggplatsen tillsammans med Joacim Andersson som är ansvarig projektledare.

Besöket uppskattades av både produktionspersonalen och byggarna på plats. Den allmänna uppfattningen var att detta vill man göra oftare. ”Det hade varit kul att få se när våra element monteras och gjuts också.”, sade en av killarna från fabriken.

Anders Malmberg, platschef på Tegelstaden visade runt och berömde killarna och tjejerna för den fina ytan vi har på våra väggar och bjälklag. Han passade också på att berätta vad han och hans gäng anser är viktigt att tänka på redan i produktionsstadiet för att montage och efterarbete på byggplatsen ska minimeras och gå så smidigt som möjligt.

Det kan vara att ingjutningsgods ska sitta rakt och att det är rätt tjocklek på väggarna för att underlätta montage av vägghörn.

Joacim Andersson berättar att Skandinaviska Byggelement även levererar balkonger och pelare som tillverkas i våra andra fabriker i Kalmar respektive Hallsberg. Projektet flyter på bra och planerad inflyttning är tidig höst 2017.

Läs mer om Kv. Hjorten här

För mer information om projektet, kontakta Joacim Andersson, projektledare Skandianviska Byggelement, joacim.andersson@byggelement.se, 0733-84 89 81.

Skandinaviska Byggelement är en av Sveriges ledande leverantörer av prefabricerade betongelement. Vi utvecklar, konstruerar, tillverkar och säljer monteringsfärdiga element till bostäder, kontor, industrier och affärslokaler. Skandinaviska Byggelement är ett bolag i Peab-koncernen.