Asfaltbeläggningar i Boden asfalterar väg 45 och väg 97

Asfaltbeläggningar i Boden har vunnit anbud gällande varm beläggning och förstärkningsåtgärder på väg 45 Jokkmokk-Vaikijaur och väg 97 Notudden-Jokkmokk.

På en sträcka om cirka 11 km kommer det förutom beläggningsarbeten att även utföras mindre förstärkningsåtgärder, dikning, planfräsning och toppning samt montering av sidotrumma.

Kontraktet omfattar cirka 12.500 ton asfalt och värdet uppgår till cirka 12 miljoner kronor.

För mer information kontakta: Mikael Norman, avdelningschef, 0921-565 87

• Byggnadsindustrin, branschfrågor

• #markarbeten
  • #asfalt
  • #peab asfalt

Peab Asfalts verksamhet har har cirka 700 anställda, bedrivs i tre regioner i Sverige med kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm samt genom Asfaltbeläggningar i Boden och Asfalt och Väg i Strängnäs. I Norge bedrivs asfaltverksamheten genom dotterbolagen Peab Asfalt Norge AS samt via Norwegian Aggregates och Terje Hansen.