Flera vägkontrakt till Asfaltbeläggningar i Boden

Asfaltbeläggningar i Boden har vunnit flera utförandeentreprenader åt Trafikverket i Norrbottens och Västerbottens län. Projekten som erhållits är Tätortsupprustning i Töre centrum, E4 Dorotea – Meselefors, Väg 365 Mensträsk – BD länsgräns, Väg 374/664 Kvarnbäcken – Nystrand, Väg 867 Kåge – Fjällboda samt Väg 597 Björsbyn – Reveln och Björsbyn – Hällbacken. Totalt uppgår projekten till 107 MSEK.

I projekten ingår det olika arbetsmoment såsom bland annat VA-arbete, kantstenssättning, beläggningsarbeten, förstärkningsarbeten - fräsning, armering, schakt, utläggning av stenmaterial och blockrensning samt utförande av trumåtgärder, där även relining och borrning av trummor genom väg skall utföras.

Utöver dessa kontrakt har ABL även fått uppdraget att utföra mark- och beläggningsarbeten åt Fortifikationsverket vid Vidselbasen i Norrbotten.

För mer information kontakta Mikael Norman, 0733-84 86 60

• #abl
  • #peab asfalt

Peab Asfalts verksamhet har har cirka 700 anställda, bedrivs i tre regioner i Sverige med kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm samt genom Asfaltbeläggningar i Boden och Asfalt och Väg i Strängnäs. I Norge bedrivs asfaltverksamheten genom dotterbolagen Peab Asfalt Norge AS samt via Norwegian Aggregates och Terje Hansen.

Peab Industri består av ett flertal större företag som är inriktade mot den nordiska bygg- och anläggningsmarknaden. Vi är en totalleverantör av alla de produkter och tjänster du kan behöva för att du skall kunna genomföra ditt bygg- och anläggningsprojekt. Peab Industri ingår i Peabkoncernen.