Peab Asfalt förlänger livstiden på vägarna i Uppsala och Västmanlands län

Peab Asfalt har vunnit upphandlingen gällande Tankbeläggningar till Trafikverket Region Öst 2018-2020. Uppdragen omfattar utförande av ytbehandlingar i Uppsala och Västmanlands län under tre år. Uppdragen har ett värde på cirka 65 miljoner kronor.

Tankbeläggning i underhållssyfte utförs i första hand för att förlänga livstiden på vägen och är ett mer kostnadseffektivt sätt att underhålla vägarna på istället för att lägga en helt ny toppbeläggning. Framförallt används denna metod på mindre trafikerade vägar.

För mer information kontakta Anders Fält, arbetschef, 0733-33 94 60 eller Magnus Lockner, avdelningschef, 0733-84 80 01.