Peab Asfalt och Swerock förvärvar verksamhet i Ludvika

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2017 14:27 CEST

Då AEB Anläggningsentreprenader AB i Ludvika har för avsikt att renodla sin anläggningsverksamhet, övertar Peab Asfalt samtliga asfaltmaskiner från AEB Maskin AB samtidigt som Swerock förvärvar Dalabetong i Ludvika AB.

- Vi ser Ludvika som en expansiv kommun avseende näringsliv och att verksamheterna passar bra in i våra ordinarie segment, säger Håkan Jacobsson, VD Peab Asfalt och Håkan Wifvesson, VD Swerock.

Affären genomfördes 2017-08-11.

Kontakta Håkan Jacobsson, VD Peab Asfalt, 0733-37 66 05 eller
Håkan Wifvesson, VD Swerock, 0733-84 75 83.

Peab Asfalts verksamhet har har cirka 700 anställda, bedrivs i fyra regioner i Sverige med kontor i Malmö, Göteborg, Stockholm och Boden samt genom Masab Asfalt och Asfalt och Väg i Strängnäs. I Norge bedrivs asfaltverksamheten genom Peab Asfalt Norge AS samt via Norwegian Aggregates.

Swerock är en av Sveriges största leverantörer av fabriksbetong, grus och bergkross till bygg- och anläggningsindustrin samt erbjuder transport- och entreprenadmaskintjänster. I norra och södra Sverige går våra maskintjänster under varumärket Cliffton. Vi erbjuder även återvinning av produktionsavfall från projekt inom bygg- och anläggningsindustrin.