Peab Asfalt underhåller vägarna i Uppsala, Södermanland och Örebrolän

Pressmeddelande   •   Jun 01, 2018 08:24 CEST

Peab Asfalt har vunnit upphandlingen gällande halvvarma underhållsbeläggningar till Trafikverket Region Öst 2018.

Uppdraget omfattar stabiliseringsfräsning, dikningsarbeten samt utförande av halvvarma beläggningsarbeten i Uppsala, Södermanland och Örebro län.

Uppdragen har ett värde på cirka 93 miljoner kronor uppdelat på tre kontrakt.

För mer information kontakta Kent Fridén, arbetschef, 0733-84 85 32 eller Magnus Lockner, avdelningschef, 0733-84 80 01.

Peab Asfalts verksamhet har har cirka 700 anställda, bedrivs i fyra regioner i Sverige med kontor i Malmö, Göteborg, Stockholm och Sundsvall samt genom dotterbolaget Peab Asfalt Väst AB. I Norge bedrivs asfaltverksamheten genom Peab Asfalt Norge AS