Peab Asfalt vinner 50-miljoners kontrakt i Västerbotten

På uppdrag av Trafikverket kommer Peab Asfalt att utföra vägförstärkningsarbeten på väg 363 mellan Björksele och Sikseleberg i Västerbottens län under perioden maj 2019 till september 2020.

Arbetet innefattar in/makadamfräsning om cirka 377.000 kvadratmeter väg bestående av infräsning av cirka 16.000 ton makadam samt utläggning av cirka 63.000 ton bärlager. Projektet innefattar även byte av vägtrummor, dikning samt utläggning av cirka 36.600 ton halvvarm asfalt och 1.400 ton varm asfalt.

Projektet kommer att utföras i samarbete med Swerock som kommer att bistå med stenmaterial, transporter och utförande av markarbetet. Totalt uppgår ordervärdet till cirka 50 miljoner kronor.

För mer information kontakta Robert Näsén, avdelningschef, tel 0725-33 48 24, robert.nasen@peabasfalt.se.

• #peab asfalt

Peab Asfalts verksamhet har har cirka 900 anställda, bedrivs i fyra regioner i Sverige med kontor i Malmö, Göteborg, Stockholm och Sundsvall samt genom dotterbolaget Peab Asfalt Norge AS.