Peab Asfalt vinner Trafikverkskontrakt i Dalarna och Gävleborg

Pressmeddelande   •   Jul 05, 2019 08:36 CEST

Peab Asfalt har vunnit upphandlingen gällande underhållsbeläggningar till Trafikverket region Mitt. Uppdraget omfattar underhållsbeläggningar i form av fräsning, stabiliseringsarbeten och halvvarma beläggningar i Dalarna och Gävleborgs län 2019. Kontraktet uppgår till ett värde av cirka 43 miljoner kronor.

Halvvarma beläggningar används ofta som ett alternativ till konventionell asfaltbeläggning på bland annat lågtrafikerade vägar, vilket ofta är bättre, hållbarare och mer ekonomiskt.

För mer information kontakta Kent Fridén, arbetschef, 0733-84 85 32 eller Magnus Lockner, avdelningschef, 0733-84 80 01.

Peab Asfalts verksamhet har har cirka 900 anställda, bedrivs i fyra regioner i Sverige med kontor i Malmö, Göteborg, Stockholm och Sundsvall samt genom dotterbolaget Peab Asfalt Norge AS.