Peab Asfalt vinner upphandling för 50 miljoner kronor

Peab Asfalt har vunnit upphandlingen gällande underhållsbeläggningar till Trafikverket region syd 2019. Uppdragen omfattar underhållsbeläggningar i form av Remixing och Remixing plus.Objekten som ingår i upphandlingen är lokaliserade i Skåne, Blekinge och Jönköpings län. Totala ordervärdet uppgår till cirka 50 miljoner kronor.

Remixing av asfalt är en teknik där man fräser upp den gamla asfalten, blandar den men ny asfalt på plats varefter man sedan lägger ut den på vägen igen. Metoden är effektiv samtidigt som du återanvänder och minskar resursutnyttjandet. Remixing plus innebär att man ovanpå den utlagda återvunna asfalten lägger ytterligare ett nytt lager asfaltmassa i samma arbetsmoment.

För ytterligare information kontakta Björn Persson, arbetschef, 0733-84 84 25 eller Magnus Lockner, avdelningschef, 0733-84 80 01.

• Kontrakt, uppdrag

• #peab asfalt

Peab Asfalts verksamhet har har cirka 900 anställda, bedrivs i fyra regioner i Sverige med kontor i Malmö, Göteborg, Stockholm och Sundsvall samt genom dotterbolaget Peab Asfalt Norge AS.