Skandinaviska Byggelement i samarbete med Design Evolution

Skandinaviska Byggelement skriver avtal med Design Evolution, dotterbolag till Tyréns, avseende projekteringstjänster av plattbärlag och skalväggar.

Det är stor efterfrågan på produkter från Skandinaviska Byggelement och behovet av att effektivisera leveransprocessen är därför av stort värde. Ett led i denna effektivisering är att förbättra projekteringen av tillverkningsunderlag för vår produktion.

Tillsammans med Design Evolution har Skandinaviska Byggelement ingått ett avtal om framtagning av konstruktions- och konstruktionsrelaterade handlingar för plattbärlag och skalväggar.

Samarbetet har för avsikt att öka kvaliteten i projekteringen och samtidigt möjliggöra besparingar vad gäller både leveranstid och kostnad. Perioden för avtalet är på tre år men ambitionen är att utveckla ett långsiktigt samarbete som utvecklas över tiden.

– Utvecklingsplattformen som Design Evolution erbjuder, ger oss en möjlighet att förnya och effektivisera vår leveransprocess. Samarbetet innebär att vi får en partner som kan hjälpa oss projektera våra produkter med högre kvalitet på kortare tid till ett konkurrenskraftigt pris, säger Mutlu Rüya, Konstruktionschef Skandinaviska Byggelement.

– Vår gemensamma fokus på industrialisering och automation gör oss till ideala samarbetspartners. Vi tackar Skandinaviska Byggelement för förtroendet de gett oss och ser fram emot ett fruktsamt samarbete, säger Christian Lindfors, VD Design Evolution Scandinavia.

För mer information kontakta:

Mutlu Rüya, Konstruktionschef Skandinaviska Byggelement AB
Mutlu.Ruya@byggelement.se

Christian Lindfors, VD Design Evolution Scandinavia AB
christian.lindfors@designevolution.se

• #skandinaviskabyggelement
  • #tyréns

Design Evolution är ett dotterbolag till Tyréns AB som är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. Design Evolution erbjuder värdeskapande lösningar inom modulariserbar projektering till fast pris och med garanterade ledtider.

Skandinaviska Byggelement är en av Sveriges ledande leverantörer av prefabricerade betongelement. Vi utvecklar, konstruerar, tillverkar och säljer monteringsfärdiga element till bostäder, kontor, industrier och affärslokaler. Skandinaviska Byggelement är ett bolag i Peabkoncernen.