Idag drar Peak Days 2016 igång

Idag drar Peak Days 2016 igång

Det händer mycket inom sport, turism och friluftsliv. Klimatförändringar påverkar tillgången på snö, ny teknik öppnar upp dörrar för nya sätt att idrotta och frågan om hållbarhet är mer aktuell nu än någonsin.

Den 26-27 maj kommer föreläsare, forskare, företagare och idrottsutövare att beröra dessa ämnen i form av föreläsningar och workshops på Clarion Hotel, Östersund.

Vasaloppets utvecklingschef Johan Eriksson kommer finnas på plats för att bland annat prata om hur de hanterar klimatförändringarna. Även Erik Söderström, Scott Cole och Fredrik Gisselman kommer djupdyka i ämnet Snö.

Skidförbundets tillträdande förbundsdirektör Ola Strömberg kommer hålla en föreläsning om framgång, sport och affärer.

Annika Axelsson från Dem Collective finns på plats för att prata om hållbarhet som affärsnytta.

Åse Angland Lindvall från Wide Ideas inleder Peak Days med en frukostföreläsning om Öppen Innovation.

Peak Days är en två-dagars-konferens med föreläsningar och workshops inom sport, turism och friluftsliv. Företagsledare, forskare, idrottsutövare och talare delar på utrymmet och deltagarna har under hela konferensen möjlighet att lyssna, lära och nätverka. Peak Days arrangeras av Peak Innovation.

Peak Days pågår 26-27 maj på Clarion Hotel i Östersund.

Följ eventet live via vår YouTube-kanal: https://www.youtube.com/channel/UC5gQFe4GQIAOhUa5aRP-Y5g/live