Pedab är nu Informaticas distributör i Norden

Idag är vi stolta över att kunna meddela att Pedab Group nu är Informaticas distributör i Danmark, Finland, Norge och Sverige. Informatica® är världsledande inom data management, ett av de mest strategiska områdena inom digital transformation. Med Informatica kan Pedab erbjuda kompletterande lösningar för vårt starka partnernätverks kunderbjudanden, som ligger precis rätt i tiden. Informaticas nuvarande partners kommer att flyttas över till Pedab, i en s.k. Tier 2-modell, Modellen innebär att alla partners får tillgång till Pedabs effektivitet, kompetens och affärsstöd.

”Informatica kommer att tillföra vårt nordiska partnernätverk ett mycket stort värde. Effektiv och skalbar datahantering som man kan lita på och använda i realtid är ett måste för alla företag idag. Jag tänker exempelvis på Data Governance, 360° View of the Customer, Analytics, IoT och Big data”, säger Jakob Lagander, VD, Pedab Sweden.

”Data är en av de viktigaste strategiska tillgångarna i den digitala transformationen för medelstora och stora företag. Informaticas lösningar för data management, levererade av Pedabs kompetenta partnernätverk, hjälper företag att få ut värdet ur sin data och därmed öka sin konkurrenskraft” säger Rodney Foreman, Senior Vice President, Partner Ecosystems at Informatica.

”Det strategiska partnerskapet med Pedab innebär stora fördelar för oss, våra kunder och våra nuvarande partners i Norden. Våra kunder får tillgång Informaticas marknadsledande portfölj inom data management i de affärslösningar deras lokala leverantör erbjuder. Våra partners får tillgång till Pedabs effektivitet, kompetens och affärsstöd” säger Lisa Oreland Murby, Nordic Leader and Sales Director, Informatica.

Kontaktperson:

Jakob Lagander, VD, Pedab Sweden AB

Telefon: +46 8 587 237 30, e-mail jakob.lagander@pedab.se

Note: Informatica is a registered trademark of Informatica in the United States and in jurisdictions throughout the world. All other company and product names may be trade names or trademarks of their respective owners.

• Data, Telekom, IT

Pedab distribuerar IT-infrastruktur och programvarulösningar. Vi skapar långsiktigt hållbart värde tillsammans med våra leverantörer, partners och återförsäljare i ett större ekosystem. Pedab grundades 1993 och har idag 120 anställda i åtta länder. Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Litauen, Lettland, och Frankrike. Vi distribuerar ledande leverantörer som IBM, Huawei, Lenovo, SAP, Supermicro och Informatica. Pedab Groups omsättning uppgick 2016/17 till drygt 1,5 miljarder kronor, vilket motsvarar en tillväxt på 14,7 procent.

Katarina Varenius

Presskontakt Marknadschef