Årets vikarie 2011 utsedd!

Årets vikarie 2011 är Nenad Prokopovic! Bland VRE Educations många, fantastiska vikarier, har juryn i år utsett Nenad Prokopovic till Årets Vikarie 2011!

Juryns motivering:
Med ett brinnande engagemang för barn och unga tar sig Nenad ständigt an nya utmaningar. Han är uppskattad av både barn och pedagoger för den trygghet han förmedlar. Hans öppna, personliga och trevliga sätt är en inspiration för oss alla. Med ett varmt och tydligt ledarskap har Nenad vikarierat på en mängd uppdrag på allt från särskola till gymnasium. Nenad är en fin ambassadör för VRE Education och är en mycket god förebild för barn och unga.

Förutom äran och ett fint diplom, fick Nenad en resecheck på 3 000 kr. Angående reseplaner säger Nenad att en dröm är att åka Transsibiriska järnvägen. En annan är att hälsa på släkt i Melbourne, Australien. Vi får se om detta kan bli grundplåten till någon av drömmarna!

• vikarie
  • vre education
  • engagemang
  • vikariepool

• Skåne

VRE Education är ett auktoriserat bemanningsföretag vars affärsidé är att hyra ut väl förberedda och engagerade lärarvikarier till förskola, grundskola, särskola och gymnasieskola inför kortare och längre vikariat, samt att rekrytera kompetenta lärare och skolledare. VRE Education grundades 2001 av grundarna till Stiftelsen Viktor Rydbergsskolor och är idag ledande i Stockholm med ett nära och framgångsrikt samarbete med närmare 500 skolor i Stockholm inom alla stadier, från förskola till gymnasium och särskola. Kommuner som VRE Education samarbetar med idag är Botkyrka, Danderyd, Haninge, Huddinge, Nynäshamn, Sollentuna, Solna, Stockholm, Tyresö och Värmdö. VRE Educations dotterbolag, VRE Learnit24, är Sveriges största oberoende utbildningskonsult som stödjer och inspirerar skolor i den pedagogiska utvecklingen vid införande av datorer i skolarbetet.