Louise Fransson (Ängelholm) får hedersomnämnande av VRE Education för sin insats inom förskola och skola

(på bild från vänster: Afsaneh Shakhooei, Elynore Thorstenson, Louise Fransson, Oliver Broström. Fotograf: Maila Dimle-Karlsson)

Årets Vikarie är ett event då skolbemanningsföretaget VRE Education uppmärksammar de som har gjort en extra stor och betydelsefull insats på förskolor och skolor runt om i Sverige. På kvällen den 21 januari 2016 delades utmärkelser ut för åttonde året i rad. Louise Fransson från Ängelholm tog emot hedersomnämnande för Årets Förskolefavorit.

I juryn sitter Karin Jordås, generalsekreterare på Mentor Sverige, Peder Hagen VD VRE Education, Emma Hermansson personalansvarig VRE Education Stockholm, och Annahita Yassarati bemanningsansvarig VRE Education VÄST och SYD.

Utmärkelserna syftar till att lyfta statusen och vikten av lärarvikariens betydelsefulla och viktiga roll ute på förskolor och skolor runt om i Sverige. Totalt 1 200 lärarvikarier som arbetar genom VRE Education kan bli nominerade till priset. Louise var en av årets 50 nominerade vikarier.

Juryns motivering för Årets Förskolefavorit lyder: Med sitt engagemang, sin samarbetsförmåga och ett hjärta av guld är Louise en mycket uppskattad vikarie. Med en positiv attityd ställer hon alltid upp och är mycket omtyckt av alla. En vikarie att lita på!

Det känns som julafton! Att ens fått bli nominerad är en stor vinst i sig och att dessutom få ett hedersomnämnande för Årets Förskolefavorit känns helt fantastiskt för mig då jag jobbar hårt för att göra det bästa för barnen jag möter varje dag. För mig är det viktigt att få ta ansvar och framför allt att ha roligt tillsammans med barnen!, säger Louise

Skolor och förskolor samt anställda på VRE Education har nominerat kandidater.

Tidigare vinnare är Mathilda Hallberg (2014) Nadja Frykskog (2013), Johline Lindholm (2012), Nenad Prokovic (2011), Morgan Berglund (2010), Emil Börner (2009), Azadeh Limakeshi (2008).

För mer information kontakta:
Ted Kideborn, Regionsansvarig Syd, VRE Education, 0769-45 06 09, ted.kideborn@vre.se
Malou Blomberg, pressansvarig VRE Education, 0707-10 55 45, malou.blomberg@vre.se
Josefine Karlqvist, presskontakt VRE Education, 0707-91 73 62, josefine.karlqvist@vre.se
Peder Hagen, jurymedlem och VD VRE Education, 0708-72 97 53, peder.hagen@vre.se

• Skåne

VRE Education är ett auktoriserat bemanningsföretag, vars affärsidé är att hyra ut väl förberedda och engagerade lärarvikarier till förskola, grundskola, särskola och gymnasieskola inför kortare och längre vikariat, samt att rekrytera kompetenta lärare och skolledare. VRE Education startades 2001 av grundarna till Stiftelsen Viktor Rydbergs skolor. VRE Education har ramavtal avseende skolbemanning och skolrekrytering med ett 20-tal kommuner i Sverige samt med friskolekoncernen AcadeMedia.