Så funkar det! 22 mars i Upplands Väsby

Pressmeddelande   •   Mar 22, 2012 13:45 CET

VRE Educations dotterbolag VRE Learnit24 arrangerade den 22 mars Så funkar det! en fortbildningsdag för lärare och skolledare som gav inspiration och kunskap om användandet av IKT i undervisningen. Reservera 14 mars 2013 för nästa års Så funkar det!

Konferensen ägde rum i en fantastisk och modern skolmiljö på Väsby Nya Gymnasium, optimalt anpassad för en-till-en undervisning.

Inledningstalare var Martin Ingvar, Professor och hjärnforskare på Karolinska Institutet, som talade om ”Vad ska jag göra när orden blandar sig? Om att få med alla på läståget”. Avslutningstalare var Micke Gunnarsson som talade om ”Vår bästa tid är nu”. Där emellan valde besökarna mellan 44 olika inspirerande förläsningar som besvarade frågor som:

Vad finns det för onlineverktyg jag kan använda i mitt ämne på mina lektioner? Vad är det där molnet många talar om och är det något för mig? Vad händer egentligen i klassrummet när varje elev får en dator? Hur använder jag One note, Wikis och Glogster i min undervisning?

300 lärare, förskollärare och skolledare från hela Sverige besökte konferensen. Läs mer på http://learnit24.se/

Learnit24 i samarbete med Upplands Väsby kommun – Årets IT-kommun 2011

VRE Education är ett auktoriserat bemanningsföretag vars affärsidé är att hyra ut väl förberedda och engagerade lärarvikarier till förskola, grundskola, särskola och gymnasieskola inför kortare och längre vikariat, samt att rekrytera kompetenta lärare och skolledare. VRE Education grundades 2001 av grundarna till Stiftelsen Viktor Rydbergsskolor och är idag ledande i Stockholm med ett nära och framgångsrikt samarbete med närmare 500 skolor i Stockholm inom alla stadier, från förskola till gymnasium och särskola. Kommuner som VRE Education samarbetar med idag är Botkyrka, Danderyd, Haninge, Huddinge, Nynäshamn, Sollentuna, Solna, Stockholm, Tyresö och Värmdö. VRE Educations dotterbolag, VRE Learnit24, är Sveriges största oberoende utbildningskonsult som stödjer och inspirerar skolor i den pedagogiska utvecklingen vid införande av datorer i skolarbetet.

Kommentarer (0)

Kommentera