Schysta veckan – peppande ord och goda gärningar

VRE Education har ett starkt engagemang för barn och ungdomar, men också för alla som jobbar i skola och förskola. Våra 800 vikarier möter varje vecka ett stort antal elever och pedagoger ute i de skolor och förskolor där de vikarierar.

Vi kör nu schysta veckan för andra året! Första veckan i september (1-7 september) uppmanar vi alla VRE Educations vikarier och kunder att peppa människor man möter lite extra! Bjud någon på en kopp kaffe. Skänk något till en hemlös. Fråga en lärare som ser stressad ut om du kan hjälpa till. Håll upp dörren. Prata med en elev som står ensam i korridoren.

Vi är inspirerade av ”Skicka vidare” (”Pay it Forward”) som inte bara är en film och en bok, utan en grundidé. Istället för att tacka för en tjänst genom en gentjänst, så skickar man tjänsten vidare… Med schysta veckan vill vi få igång en snöbollseffekt av schysta handlingar och peppande ord!

För att inspirera andra och vara med i utlottning av biobiljetter – ta ett foto av din schysta handling, lägg ut på instagram och tagga med #schystaveckan #vikarie #vreeducation.

Alt. skriv om din schysta handling på twitter och tagga med #schystaveckan #vikarie #vreeducation.