Blåbär 100% - en alkoholfri favorit på festmiddagar

Blåbär 100% - en alkoholfri favorit på festmiddagar

Saxhyttegubbens dryck Blåbär 100% är en alkoholfri favorit på festmiddagar. Dryckesexperter rekommenderar drycken som ett gott och nyttigt alternativ till rödvin. Blåbär 100% säljs på Systembolaget (nr. 1964) samt i välsorterade livsmedelsbutiker.
Blåbär 100% har medverkat i flera uppmärksammade sammanhang under året som gått, både i Sverige och utomlands. I Sverige har drycken serverats bland annat på franska ambassadens nationaldagsfirande och vid prisutdelningar för måltidslitteratur och landskapsmat, samt i de populära TV4-programmen Sommar med Ernst och Jul med Ernst. I internationella sammanhang har drycken serverats bland annat på modevisningar, ambassad- och kändisfester i Rom, Milano och London.
- Jag ser en tydlig trend i att folk söker efter exklusivt, gott och helt alkoholfritt. Det känns extra roligt att våra svenska superbär blåbär och lingon får den uppmärksamhet de förtjänar, säger Pelle Agorelius i Grythyttan som driver Saxhyttegubben.

En flaska (33cl) Blåbär 100% innehåller cirka 2300 färskpressade blåbär och är fri från tillsatser. Bären är plockade i skogarna kring Grythyttan i Bergslagen. Detsamma gäller drycken Lingon 100% Snaps, som innehåller färskpressande lingon och inget annat. Drycken är sträv till smaken och passar utmärkt som hälsodryck, som alkoholfri snaps eller som en smaksättare i såser.
Information om Saxhyttegubbens drycker finns på hemsidan.

Blåbär 100% får regelbundet fantastiska recensioner. Nedan är ett axplock från de senaste månaderna.

"Väldigt kraftig och fyllig smak av blåbär. Inga tillsatser eller konstigheter." /Matmagasinet Vego

"Dofter av skog och friske blåbær. Fyldig och tett på smak med en markant syre og balensert sødme. Konsentreret, med et tydelig blåbærspreg." /Dagens Næringsliv

Carl Jan Granqvist rekommenderar drycken Saxhyttegubbens Blåbär 100% som ser ut som vin och smakar lite som vin. Perfekt inte bara för diabetiker. Carl Jan tar sig en daglig hutt." /Diabetesspecial, M-magasin

"Det har en mycket frisk, sträv smak som blir ett utmärkt substitut till rödvin, i synnerhet och ljust kött serveras. Som namnet antyder är det bara blåbär i och det kan knappast skada att nyta ut alkoholens kalorier mot antioxidanter". /Megafonen

"Det bästa alternativet till rött vin - trots att det inte ens försöker vara ett vin. Frisk blåbärssmak med en tilltalande kärvhet. Passar utmärkt till höstens vilt." /VLT

Fler recensioner finns på hemsidan.

Saxhyttegubben

Saxhyttegubben på Facebook