Annie Lööf inviger Pensionärspoolen i Täby

Pensionärspoolens invigning i Täby är en del av en uppåtgående trend med nystartade franchisekontor i flera av Stockholms norra kommuner. VD:n Anders Eriksson är stolt över att Annie Lööf ska tala på invigningen då det bekräftar verksamhetens ökande betydelse.
– Vi gör nytta i samhället, säger han.

Franchiserättigheterna till de kontor som nu öppnas ägs av Dag Molin och omfattar förutom Täby även Danderyd, Norrtälje, Sollentuna, Vallentuna, Upplands Väsby, Vaxholm och Österåker. VD:n Anders Eriksson har själv arbetat på Pensionärspoolen i 6,5 år. Han ser hur behovet för denna typ av bemanningstjänster ökat markant de senaste åren med hög tillväxt på flera platser i Sverige.
– När jag började var det få människor som visste om att sådana här tjänster ens existerar men nu är våra tjänster mycket populära och efterfrågan ökar hela tiden.

Pensionärspoolen lockar både företag och privatpersoner då de erbjuder flexibla lösningar och tillgodoser behov som inte möts av traditionella bemanningsföretag. Dagens kunder söker efter personal till både längre och kortare uppdrag och Pensionärspoolen skapar tjänster som passar in på den nya marknaden. Kunderna får den hjälp de efterfrågar av erfarna pensionärer som har mycket att bidra med i samhället.
– Först och främst är det pensionärerna som är viktiga för oss. Att möta deras behov av att få komma ut och känna sig behövda, upprätthålla rutiner och att tjäna lite extra pengar, säger Anders Eriksson.

Invigningen ska hållas i en lokal på Hörnåkersvägen i Täby. Efter ett inledande tal av Annie Lööf avtäcks kontorsskylten och det blir mingel och fika med möjlighet att ställa frågor till partiledaren och Pensionärspoolens VD Anders Eriksson.

Vad? Invigning av Pensionärspoolen

Var? Hörnåkersvägen 14, 183 65 Täby