Lärarförmedlarna vinner avtal i Stockholms Stad

PRESSRELEASE 2012-08-23

Stockholms stad har efter upphandling valt Lärarförmedlarna som leverantör till stadens vikarieinhyrning. Avtalet omfattar personal inom kategorierna förskola, fritids, grundskola och gymnasiet. Lärarförmedlarna har tecknat avtal med Stockholms stad i samtliga pedagogiska kategorier.

Stockholms stad har under våren genomfört en upphandling för vikarietjänster. Tjänsterna gäller vid tillfälliga vakanser (vikarier) inom de pedagogiska verksamheterna.

Lärarförmedlarna är Stockholm stads förstaval
Lärarförmedlarna placerade sig högt upp i alla pedagogiska kategorier och har nu tecknat ramavtal med Stockholms stad. Lärarförmedlarna är förstavalet i ramavtalet när det gäller personal till förskola och grundskola samt yrkeslärare på gymnasiet. Lärarförmedlarna är dessutom som enda leverantör antagen i avtalets samtliga pedagogiska kategorier.

-    Vi har idag ungefär 500 vikarier i förskola och skola samt ramavtal med 15 kommuner och flera av Sveriges största friskoleföretag. Vi är både glada och stolta att bli förstaleverantör till Stockholm stads förskolor och grundskolor. Vi är förstås ödmjuka inför uppdraget att hjälpa landets största kommun med personal men vi har lång erfarenhet av detta och ser fram emot ett gott samarbete, berättar Lärarförmedlarnas VD Patricia Kimondo.

Avtalets omfattning
Ramavtalet hat tecknats med 14 stadsdelsnämnder och utbildningsnämnden. Avtalet träder i kraft 2012-08-01 och sträcker sig minst i två år framåt. Avtalet gäller både behöriga och obehöriga pedagoger och lärare.

Läs mer om avtalet
Läs mer om Lärarförmedlarnas ramavtal med Stockholms stad här.

För kontakt och mer information
VD Patricia Kimondo.
Mobil: 070-745 10 08 Telefon: 08-545 650 77. Fax: 08-545 650 78.
patricia.kimondo@lararformedlarna.se
Postadress: Box 24188, 104 51 Stockholm. Besöksadress: Linnégatan 89B.

• stockholms stad
  • ramavtal