Lärarförmedlarna vinner nytt avtal i Lidingö Stad

PRESSRELEASE 2012-01-12

Lärarförmedlarna har vunnit nytt avtal inom personaluthyrning till Lidingö Stad. Avtalet avser inhyrning av lärare på komvux, gymnasiet samt grundskola och Lärarförmedlarna har tecknat avtal för samtliga sju tjänstekategorier inom skola. Avtalet träder ikraft direkt och gäller under tre år.

Lärarförmedlarna i topp i samtliga kategorier
Många aktörer ville leverera lärare till Lidingö Stad. Staden valde ut fem företag i varje tjänstekategori att teckna avtal med. Lärarförmedlarna placerade sig i topp i samtliga tjänstekategorier inom skola, och ska leverera lärare inom komvux, gymnasiet, årskurs 6-9 samt årskurs 1-5 till Lidingö Stad.

Kvaliteten på personalen avgör
- Vi har arbetat i tolv år med att bygga ett bemanningsföretag helt inriktat på skolan, och är övertygade om att det är kvaliteten på personalen som avgör en skolas långsiktiga framgång, berättar Patricia Kimondo, VD på Lärarförmedlarna.

Rätt personal på rätt plats
- Vårt mål är snabbt hjälpa skolan att få rätt person till rätt uppdrag. Vi ser fram emot att hjälpa Lidingös skolor med vår kompetenta personal, fortsätter Patricia Kimondo.

Ramavtalet börjar gälla från och med 2012-01-01 och minst tre år framåt. Avtalet gäller sju tjänstekategorier och avser både kortare och längre uppdrag. Avtalet gäller både behöriga respektive obehöriga lärare.

För kontakt och mer information
VD Patricia Kimondo.
Mobil: 070-745 10 08 Telefon: 08-545 650 77. Fax: 08-545 650 78.
patricia.kimondo@lararformedlarna.se
Postadress: Box 24188, 104 51 Stockholm. Besöksadress: Linnégatan 89B.

• vikarier
  • vikarie
  • bemanning
  • grundskola

Lärarförmedlarna rekryterar och hyr ut personal till världens viktigaste jobb - i förskola, skola och utbildningssektor. Sedan 1999 har vi hjälpt våra kunder att hitta rätt medarbetare och chefer. Lärarförmedlarna är ett auktoriserat bemanningsföretag.

Besök oss på www.lararformedlarna.se