Paolo Roberto lanserar glutenfripasta i sitt varumärke PAOLOS

Från och med april kan alla glutenintoleranta hitta ett nytt tillskott i butik. Nämligen tre varianter av färsk glutenfri pasta från Paolo Roberto och är därmed först ut på marknaden med ett färskt  glutenfritt pasta sortiment.

Det har nog inte kunnat undgå någon som är intresserad av mat och hälsa att en av de stora trenderna de senaste åren har varit glutenfritt. Marknaden för livsmedel fria från gluten har vuxit med mellan 40 och 50 procent per år och nått långt utanför den grupp på ett par procent som måste äta glutenfritt av medicinska skäl.

Som pastaproducent ser jag möjligheten att kunna serva denna målgrupp, men som alltid är råvara och smaken avgörande för mig. I Samarbete med vår italienska producent har vi tillgång till en unik mjölkomposition som ger vår glutenfria pasta konsistens och smak anmärkningsvärt lik traditionell färsk pasta.

Den finns inledningsvis i tre varianter:

Tagliatelle, Ravioloni fylld med ricotta och färsk spenat samt Tortellini fylld med ricotta, lufttorkad skinka och mortadella.

Produkterna finns i ICA och Coop butiker från andra veckan i april 2015.

För pressfrågor frågor kontakta: Fredrik Wisenfelt. fredrik@paolos.se. Tel. 076-009 99 20

• glutenfritt
  • paolo roberto
  • pasta
  • färdigmat

Affärsidé

Vi utvecklar och importerar mat och dryck av hög kvalitet som vi marknadsför under personliga och starka varumärken.

Verksamheten grundandes 2012 med säljstart på svensk dagligvaruhandel i februari 2013 och har idag har en marknadsandel på 10 %. Sedan lanseringen har kategorin i sin helhet ökat med 2,5%

Våra varumärken: Paolos av Paolo Roberto:
Är en garant för att din mat är gjord på bra råvaror som tillagats enligt traditionella italienska recepturer till modern mat som passar vår tid. Slowfood for fast people.

Våra kunder:
Är primärt marknadens stora kedjeaktörer inom Nordiskdagligvaru och servicehandel.

Vi värdesätter:
Bra råvaror, humor och respekt för människor och miljö.

Vi vill:
Att du skall kunna äta riktig mat oavsett om du lagar den från grunden eller köper den färdig att äta.

Fredrik Wisenfelt