Bokslutskommuniké 2016

Pepins Group AB har på kort tid tagit aktiebaserad crowdfunding till en helt ny nivå. På knappt nio månader har tio tillväxtbolag fått tusentals nya delägare och cirka 280 MSEK i kapital. Den nya verksamheten visade ett positivt resultat redan under fjärde kvartalet.

Bokslutskommunikén 2016 i korthet:

• Nettoomsättningen uppgick till 19,2 MSEK, varav fjärde kvartalet 7,6 MSEK
  • Rörelseresultat efter avskrivningar uppgick till -3,7 MSEK, varav fjärde kvartalet 0,5 MSEK
  • Årets resultat efter skatt uppgick till – 4,1 MSEK
  • Resultat per aktie uppgick till -35 kronor
  • Eget kapital per aktie uppgick till 278 kronor

VD Julia Reuszners kommentar:
- Pepinsmodellen för att finansiera tillväxtföretag ger bolagen både kunder, community och kapital i ett svep. Samtidigt gör Pepins det förnuftigt för alla att investera i den snabbast växande och mest spännande delen av ekonomin. Många aktiva delägare ger ökad försäljning, bättre nätverk, varumärkeskännedom och viral spridning. Denna delägarrevolution bidrar till samhället genom skapande av nya jobb, gynnsammare entreprenörsklimat och därmed bättre produkter och tjänster.

Aktien i Pepins Group AB (publ) handlas på Alternativa Listan. Rapporten i sin helhet finns att ladda ner här