Framgångsrik emission för Superfruit via aktiebaserad crowdfunding

Superfruit, ett av Nordens ledande bolag inom supermat och raw foods, har genomfört en framgångsrik emission via Pepins sajt för crowdfunding. När teckningstiden för erbjudandet gick ut den 28 april, hade bolaget fått in över 800 investeringar och passerat målet på 6,1 miljoner kr. För att ge ännu fler personer möjligheten att bli delägare i tillväxtbolaget, har beslut fattats om förlängning av emissionen.

Superfruit valde att ta in kapital via Pepins crowdfunding för att få in många aktiva ägare som också blir till ambassadörer för bolaget och dess produkter när steget nu tas in i dagligvaruhandeln.

– Att ta in tillväxtkapital via crowdfunding har varit både lärorikt och roligt, säger Martin Lyberg, Superfruits VD och medgrundare i en kommentar. Vi har tagit tillvara på engagemanget och gensvaret under resans gång. Bland annat har vi redan fått värdefulla tips och råd från strategiska investerare med erfarenhet av dagligvaruhandeln i Pepins nätverk. Därför väljer vi också att förlänga teckningstiden i erbjudandet, för att ge ännu fler chansen att gå med. Ju fler vi blir, desto starkare blir effekten av att ha många delägare.

Marcus Bonsib, ansvarig för emissionen på Pepins, fortsätter:

– Det känns väldigt bra att ha nått Superfruits mål för emissionen via drygt 800 investeringar. Det ska bli spännande att se hur många delägare Superfruit slutligen får när emissionen nu går in i överteckningsläge.

Förlängd teckningstid till den 12 maj 2017

Ordinarie erbjudande att teckna aktier i Superfruit var öppet till den 28 april. För att få in ännu fler delägare och ambassadörer har det beslutats att teckningstiden förlängs med två veckor, till och med den 12 maj, i enlighet med tidigare avisering i memorandumet. Om erbjudandet når maxbeloppet på 12,1 miljoner, kan emissionen avbrytas innan dess.

Martin Lyberg, Superfruits VD och medgrundare, martin.lyberg@superfruit.se,
+46 (0)73-021 51 70

Marcus Bonsib, projektledare och ansvarig för emissionen på Pepins, marcus@pepins.com,
+46 (0)72-182 72 90