Framgångsrik emission för Superfruit via Pepins crowdfunding – 8,3 miljoner kr från 851 nya delägare

Superfruit, ett av Nordens ledande bolag inom supermat och raw foods, har genomfört en framgångsrik emission via Pepins sajt för crowdfunding. Den lönsamma trendsättaren har nu fått 851 nya delägare som tillsammans investerat närmare 8,3 miljoner kr.

Superfruit valde att ta in kapital via Pepins crowdfunding för att få in många aktiva ägare som också blir till ambassadörer för bolaget och dess produkter när steget nu tas in i
dagligvaruhandeln.

– Det är en hissnande känsla att 851 personer tror starkt på oss och har valt att bli en del av vårt företag, säger Martin Lyberg, Superfruits VD och medgrundare i en kommentar. Nu
ser vi fram emot att använda pengarna på ett ansvarsfullt sätt för att kunna
växa. Vi hoppas på mycket feedback och engagemang från våra nya delägare, så
att vi kan växa snabbare än vi hade kunnat göra på egen hand!

Marcus Bonsib, ansvarig för emissionen på Pepins, fortsätter:

– Jag är stolt över att Superfruits nyemission blev fulltecknad och bolaget nu har fått tillgång till både delägarkraft och det tillväxtkapital man behöver. Det är extra
spännande att flera strategiska investerare med erfarenhet av dagligvaruhandeln
blev delägare i bolaget. Nu ser vi fram emot att följa Superfruit framåt!

Emissionen i siffror

Antal investeringar: 936 st
Snittinvestering: 8 843 kr
Medianinvestering: 2 760 kr