Framgångsrik emission för vingården Domaine d’Escapat – nästan 500 nya delägare och mer än 7 miljoner kr i rest kapital

Vingården Domaine d’Escapat har genomfört en framgångsrik emission via Pepins sajt för investment crowdfunding. När teckningstiden för erbjudandet gick ut den 30 juni, hade gården fått 480 nya delägare med ett investerat kapital på drygt 7 miljoner SEK.Ägaren och VD:n för Domaine d’Escapat, Bruno Ohlzon, valde att ta in kapital via Pepins crowdfunding för att få in många aktiva ägare som också blir till ambassadörer för gården och dess viner.

– Min vision var att erbjuda en möjlighet för personer som är intresserade av mat och vin att helt enkelt deläga sin egen vingård tillsammans med mig, säger Bruno. Engagemanget och gensvaret under kampanjens gång har varit enormt. Det känns fantastiskt att ha fått en passionerad säljstyrka av ambassadörer, i kombination med en entusiastisk hejaklack.

Därför har jag också valt att förlänga teckningstiden i erbjudandet över sommaren, för att ge ännu fler personer chansen att gå med. Ju fler vi blir, desto starkare blir effekten av att ha många delägare.

Power of many – delägarkraften fungerar

Kent Söderström, VD på Pepins, är också väldigt nöjd med den framgångsrika utgången.

– För att citera Harvard Business Review: "The Unique Value of Crowdfunding Is Not Money – It's Community". Detta stämmer väl in på Domaine d'Escapat. Sedan vi drog igång vår kampanj på Pepins i maj månad, har försäljningen i Brunos webbshop ökat med hela 60 % jämfört med samma period föregående år.

Förlängd teckningstid till 26 augusti 2016

Ordinarie erbjudande att teckna aktier i Domaine d’Escapat var öppet till 30 juni. Eftersom delägarkraften fungerar så bra vill Domaine d’Escapat få in ännu fler delägare och ambassadörer. Därför har det beslutats att teckningstiden förlängs till och med den 26 augusti, i enlighet med tidigare avisering i memorandumet. Om erbjudandet når maxbeloppet på 11 miljoner, kan emissionen avbrytas innan dess. För ytterligare information vänligen kontakta:

Bruno Ohlzon, VD och ägare Domaine d’Escapat, bruno.ohlzon@escapat.com +46 (0)70-520 41 33

Kent Söderström, VD Pepins, kent@pepins.com, +46 (0)73-330 72 80

Oscar Watz, Marknadschef Pepins, oscar@pepins.com, +46-(0)73- 687 63 00

Pepins är investment crowdfunding på ett professionellt sätt. Här får alla som vill chansen att upptäcka och bli delägare i bolag de tror på. Tillsammans hjälper vi företag att växa, skapa fler jobb och göra skillnad. Pepins Group står under Finansinspektionens tillsyn och erbjuder handel i onoterade bolag samt finansiell företagsrådgivning vid kapitalanskaffningar. www.pepins.com