Säljstart omgång 4 av aktier i Paradox med först till kvarn och tilldelning direkt

Nu på måndag ca 16.00 startar omgång 3 försäljning av aktier i Paradox Interactive med först till kvarn och tilldelning direkt på www.pepins.com. De första aktierna som släpptes via Pepins plattform för investment crowdfunding bokades upp på rekordtid.

På Pepins.com tillämpas ”först till kvarn” principen med omedelbart besked om tilldelning vid teckning av aktier i Paradox Interactive. Efterfrågan på aktierna har varit väldigt hög och aktier för cirka 50 miljoner SEK har redan tecknats via två säljomgångar där nästan 1700 investeringar genomförts.

Tidigare i veckan släppte Paradox sitt senaste spel Stellaris som direkt satte försäljningsrekord. Paradox Interactive överträffade därmed förra årets dataspelsuccé Cities: Skylines med nya rymdspelet Stellaris som laddades ner över 200 000 gånger på mindre än 24 h.

– Vi på Pepins är väldigt glada över Stellaris försäljningsframgångar, kommenterar Anders Sjunnesson, Pepins koncernchef och grundare. Flera av våra medlemmar har hört av sig och kommenterat detta. Eftersom privatpersoner normalt sett erhåller liten eller ingen tilldelning vid attraktiva noteringserbjudanden, är vi stolta över att ha gjort aktierna i Paradox Interactive tillgängliga för en bredare grupp investerare.

På Pepins.com, som tillämpar ”först till kvarn” principen med omedelbart besked om tilldelning, har efterfrågan på aktierna varit väldigt hög. Aktier för cirka 50 miljoner SEK har redan tecknats via två säljomgångar. Om det stora intresset för aktierna håller i sig i de återstående två säljomgångarna, kommer det sannolikt bli den största transaktionen i sitt slag i världen. Det blir första gången som aktier för över 100 miljoner SEK tilldelas genom equity crowdfunding.

Planerad säljstart för tredje säljomgången är satt till fredagen den 13 maj, kl 15.00. Den sista och fjärde omgången planeras börja måndagen den 16 maj, kl. 16.00

Information om tilldelning och aktieposterna i omgång 3 – så här går det till!

Endast ett paket per person kan tecknas under i omgång 3. I den fjärde och sista omgången kommer det finnas möjlighet att teckna ytterligare aktier för alla. Det är med andra ord möjligt att teckna aktieposter vid maximalt två tillfällen. Processen är uppdelad för att ge så många som möjligt chansen att bli delägare i Paradox Interactive.

Aktieposterna som kan tecknas via Pepins är uppdelade i följande av paket och storlekar:

Paket 1:500 st paket à 9 900 SEK (300 aktier)

Paket 2:190 st paket à 33 000 SEK (1 000 aktier)

Paket 3: 115 st paket à 99 000 SEK (3 000 aktier)

Paket 4:5 st paket à 330 000 SEK (10 000 aktier)

Hur du tecknar Paradox aktier via Pepins

På vår Youtube-kanal finns en tydlig instruktionsfilmsom förklarar hur man gör för att teckna aktier i Paradox. Tänk på att du kan behöva stämma av med din bank i förväg om du vill teckna högre belopp.

Det här är Pepins:Pepins är investment crowdfunding på ett professionellt sätt. Här får alla som vill chansen att upptäcka och bli delägare i bolag de tror på. Tillsammans hjälper vi företag att växa, skapa fler jobb och göra skillnad. Pepins Group står under Finansinspektionens tillsyn.

Anders Sjunnesson, Koncernchef och grundare Pepins, anders@pepins.com

Oscar Watz, Marknadschef Pepins, oscar@pepins.com, +46-(0)73-687 63 00

www.pepins.com

Om Paradox Interactive:https://www.paradoxinteractive.com/ipo