Aaborg Jule Akvavit 2012 lanseras 15 november

Aaborg Jule Akvavit 2012 lanseras 15 november

Julen är genomsyrad av tradition, och Aalborg Jule Akvavit är en oförglömlig klassiker och en verkligt lyxig akvavit i firandet.

I år har vi glädjen att lansera den 31:a utgåvan - i en ny vacker blå flaska som sätter brännvinet på bordet i unik design. Inspirationen till flaskans eleganta form kommer från akvaviten i sig själv och är döpt till "The Drop". Flaskans form associeras tydligt med akvavitens klara droppar.

- Julen är fylld med många fina traditioner och Aalborg Jule Akvavit är en sådan för många akvavitfantaster. Aalborg Jule Akvavits flaska, "The Drop" är ett hett eftertraktat samlarobjekt över hela världen och vi får många samtal från otåliga konsumenter hela hösten som väntar på att få se hur den nya flaskan ska se ut. Nu är det dags, nu släpps den nya flaskan berättar Alexandra Wachtmeister Brand Manager på Pernod Ricard Sweden.

Aalborg Jule Akvavit har en rik tydlig touch av kummin. Subtila toner av dill, fänkål, kanel och apelsin slutför julstämningen. Alkoholhalten är av tradition, 47 %, precis som redan för 100 år sedan. Med sin styrka och fina smak har vi här den perfekta följeslagaren till det stora svenska julbordet. Innehållet är destillerat som alltid efter vårt gamla fina recept.

Aalborg Jule Akvavit Julen säljs i år i en exklusiv blå presentförpackning prydd med ett vackert gyllene julhjärta. Siffran i bakgrunden visar att årets juleakvavit är den 31:e i raden. Nytt för i år är också att den säljs som numrerade flaskor i begränsat antal.

Enjoy Aalborg Jule Akvavit responsibly!

Aalborg Jule Akvavit 2012
Artikelnummer: 10299
Lanseringsdatum: 15 november 2012
Modul: Tilläggsmodul 2 (T2)
Pris: 299 kr
70 cl

För mer information:
Alexandra Wachtmeister
Brand Manager
mobil 0709 43 22 17
e-post alexandra.wachtmeister@pernod-ricard.com

PR-manager
mobil 0733 16 82 90
e-post helene.reuterwall-thideman@pernod-ricard.com

Pernod Ricard skapades 1975 genom en sammanslagning av de ledande franska anisproducenterna (Pernod och Ricard). Pernod Ricard finns representerade i de flesta länder och är ”co-leader” inom vin- och spritbranschen globalt.

Pernod Ricard Swedens verksamhet på marknaden sker med omsorg för våra konsumenter och präglas av ett genuint socialt engagemang. Företaget främjar ansvarsfullt drickande och är medlem i European Forum for Responsible Drinking (EFRD).