Café Opera Cocktailkamp - Sveriges bästa bartendertävling

Café Opera Cocktailkamp - Sveriges bästa bartendertävling

7 februari 2010 går den fjärde upplagan av Café Opera Cocktailkamp av stapeln.

Café Opera Cocktailkamp i samarbete med Pernod Ricard Sweden, tävlingen där Sveriges bästa barer och bartenders tävlar mot varandra under så verklighetstrogna förutsättningar som möjligt. I tävlingen ingår olika moment som snabbhet, cocktailkänsla och publikfrieri; egenskaper som alla är lika viktiga för varje framgångsrik bartender.

Syftet med Café Opera Cocktailkamp är att lyfta fram svensk bartenderkultursamt att inspirera Sveriges bartenders att ta fram nya spännande smakkombinationer och cocktails. Sedan starten 2007 har Sveriges absoluta bartenderelit ställt upp med fler än 130 nyskapande drinkar- och cocktails, varav många redan kommit att bli klassiker som de senaste åren dominerat drinklistorna på de bästa barerna runt om i landet.

”Cocktailkamp kom till under en diskussion mellan Niclas Carlstedt och Mikael Trygg (dåvarande barchef Café Opera) och mig. Tanken var att hitta ett intressant samarbete som skulle hjälpa Café Opera att få tillbaka söndagspubliken och hjälpa Pernod Ricard Sweden att nå ut med sina varumärken till Stockholms restaurangfolk. Tävlingen har utvecklats och blivit en högprestigetävling där 24 krogar slåss med olika kunskaper inom sitt gebit för att kunna stå som ensam segrare av Cocktailkamp berättar en av grundarna, Peter Antonsson.

Tävlingen hålls på söndagar med start den 7 februari. Det är fyra gruppomgångar, två semifinaler och en stor final!

Tävlande i Café Opera Cocktailkamp 2010

Sön 21 mars - FINAL

Datum: 2010/02/07 - 2010/03/21

Plats: Café Opera

Håll dig uppdaterad genom att gå in på vår mikrosajt.
www.finest.se/cock/

För mer information;

PR-Manager
Tel 08 744 73 70
Mobil 0733 16 82 90
E-post helene.thideman@pernod-ricard-sweden.com
Webb www.pernod-ricard-sweden.com
         www.provaguiden.se

Pernod Ricard skapades 1975 genom en sammanslagning av de ledande franska anisproducenterna (Pernod och Ricard). Pernod Ricard finns representerade i de flesta länder.

Den 31 mars 2008 hade Pernod Ricard nöjet att meddela att företaget tecknat avtal med den svenska staten om att förvärva samtliga aktier i Vin & Sprit-koncernen (”V&S”), ägare till Absolut vodka.

Detta förvärv innebär en enastående möjlighet för Pernod Ricard och medför att företaget blir ”co-leader” inom vin- och spritbranschen globalt.